Особливості навчання математики майбутніх фахівців технічних спеціальностей
Ключові слова:
підготовка фахівців, математичні здібності, методичні прийомиАнотація
Підготовка фахівців технічних спеціальностей ґрунтується на вивченні фізики, як базової дисципліни. У свою чергу опанування фізичною наукою є неможливим без оволодіння ґрунтовними математичними знаннями та відповідними уміннями. Водночас специфічність таких знань та вмінь полягає у їх переважно прикладному характері. Тобто ставлення до вивчення математики осіб, що вивчають фізику, як основу майбутньої професійної діяльності, відрізняється, на наш погляд, по-перше, тим, що з прагматичних міркувань математикою вони оволодівають як інструментом, засобом опанування фізичною наукою, а по-друге, тим, що стилі мислення, а отже і процеси сприйняття, перетворення інформації та підходи до постановки і розв’язання актуальних задач у «математиків» і «фізиків», хоча і мають багато спільного, але водночас істотно відрізняються. Тобто відправною точкою у побудові методики навчання математики молодих людей, які професійно цікавляться фізикою, є усвідомлення факту, що математичні здібності і здібності до фізики, хоча і мають багато спільного, але водночас істотно відрізняються.