МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ЗА «ПЕРЕВЕРНУТОЮ» МОДЕЛЛЮ НАВЧАННЯ АНГЛОМОВНОГО ЧИТАННЯ
Ключові слова:
професійно-комунікативна компетентність, «перевернуте» навчання, майбутні учителі початкових класів, англомовне читання, літературно-комунікативна майстерняАнотація
У статті розглядається проблема формування професійно-комунікативної компетентності у майбутніх учителів початкових класів у процесі «перевернутого» навчання англомовного читання. Автор окреслює особливості методики формування професійно-комунікативної компетентності для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньо-професійною програмою «Початкова освіта та англійська мова». З цією метою представлено дефініцію поняття професійно-комунікативної компетентності; розкрито аспекти, які впливають на формування професійно-комунікативної компетентності у процесі навчання англійської мови; обґрунтовано доцільність використання аудиторної та позааудиторної роботи з літературним твором як різновиду вивчаючого читання. З’ясовано, що серед переваг «перевернутого» навчання особливо важливим є створення сильнішої навчальної спільноти завдяки можливості перенесення прямого інструктивного навчання до індивідуального навчального простору та трансформування роботи в аудиторії у динамічне інтерактивне навчальне середовище, в якому студенти беруть творчу участь у комунікативних та професійно орієнтованих видах діяльності. Уточнено фактори успішності навчання англомовного читання у «перевернутому» класі. Репрезентовано шестирівневу модель «перевернутого» навчання англомовного читання для розвитку професійно-комунікативної компетентності у майбутніх учителів англійської мови початкових класів в інноваційному форматі літературно-комунікативної майстерні. Для кожного етапу визначено режими роботи, комунікативні та професійні цілі, а також типові види діяльності студентів. Вдале поєднання змістового та процесуального аспектів побудови перевернутої моделі навчання англомовного читання літературних творів для дітей з метою формування професійно-комунікативної компетентності майбутніх фахівців початкової освіти уможливлює реалізацію принципів професійної та комунікативної спрямованості підготовки вчителів англійської мови початкових класів на якісно новому рівні. Результати експериментальної перевірки запропонованої методики, проведеної у 2018-2019 роках, показали, що інтеграція комунікативної та професійної діяльності у процесі навчання англомовного читання за «перевернутою» моделлю забезпечує здатність та готовність студентів до здійснення професійного спілкування у різних умовах міжкультурного соціуму.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Інна Самойлюкевич
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)