МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ЗА «ПЕРЕВЕРНУТОЮ» МОДЕЛЛЮ НАВЧАННЯ АНГЛОМОВНОГО ЧИТАННЯ

Автор(и)

  • Інна Самойлюкевич Житомирський державний університет імені Франка

Ключові слова:

професійно-комунікативна компетентність, «перевернуте» навчання, майбутні учителі початкових класів, англомовне читання, літературно-комунікативна майстерня

Анотація

У статті розглядається проблема формування професійно-комунікативної компетентності у майбутніх  учителів початкових класів у процесі «перевернутого» навчання англомовного читання. Автор окреслює особливості методики формування професійно-комунікативної компетентності для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньо-професійною програмою «Початкова освіта та англійська мова». З цією метою представлено дефініцію поняття професійно-комунікативної компетентності; розкрито аспекти, які впливають на  формування професійно-комунікативної компетентності у процесі навчання англійської мови; обґрунтовано доцільність використання аудиторної та позааудиторної  роботи з літературним твором як різновиду  вивчаючого читання. З’ясовано, що  серед переваг «перевернутого» навчання особливо важливим є створення сильнішої навчальної спільноти завдяки можливості перенесення прямого інструктивного навчання до індивідуального навчального простору та трансформування роботи в аудиторії у динамічне інтерактивне навчальне середовище, в якому студенти беруть творчу участь у комунікативних та професійно орієнтованих  видах діяльності. Уточнено фактори успішності навчання англомовного читання у «перевернутому» класі.  Репрезентовано шестирівневу модель «перевернутого» навчання англомовного читання для розвитку професійно-комунікативної компетентності у майбутніх учителів англійської мови початкових класів в інноваційному форматі літературно-комунікативної майстерні. Для кожного етапу визначено режими роботи, комунікативні та професійні цілі, а також типові види діяльності студентів. Вдале поєднання змістового та процесуального аспектів побудови перевернутої моделі навчання англомовного читання літературних творів для дітей з метою формування професійно-комунікативної компетентності майбутніх фахівців початкової освіти уможливлює реалізацію принципів професійної та комунікативної спрямованості підготовки вчителів англійської мови початкових класів на якісно новому рівні. Результати експериментальної перевірки запропонованої методики, проведеної у 2018-2019  роках, показали, що інтеграція комунікативної та професійної діяльності у процесі навчання англомовного читання за «перевернутою» моделлю забезпечує здатність та готовність студентів до здійснення професійного спілкування у різних умовах міжкультурного соціуму.

Біографія автора

Інна Самойлюкевич, Житомирський державний університет імені Франка

кандидат педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри англійської мови з методиками викладання

в дошкільній та початковій освіті

##submission.downloads##

Опубліковано

2020

Як цитувати

1.
Самойлюкевич І. МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ЗА «ПЕРЕВЕРНУТОЮ» МОДЕЛЛЮ НАВЧАННЯ АНГЛОМОВНОГО ЧИТАННЯ. НТН [інтернет]. 12, Січень 2020 [цит. за 19, Травень 2024];1(93):171-82. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/113