Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх учителів у закладах вищої освіти

Автор(и)

  • Олександра Дубасенюк
  • Майя Мороз

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.95.2021.05

Ключові слова:

учитель, професійна компетентність, фахова підготовка, освітнє середовище

Анотація

У статті досліджено проблему формування професійної компетентності майбутніх учителів у процесі фахової підготовки в закладах вищої освіти. Доведено, що практична діяльність майбутнього вчителя передбачає використання досягнень психолого-педагогічної науки та педагогічного досвіду, а формування професійної компетентності майбутніх фахівців має бути спрямованим на підготовку конкурентоспроможних на ринку праці випускників, здатних до успішної професійної діяльності на рівні національних та світових стандартів, вирішення пізнавальних, комунікативних, організаційних, моральних та інших завдань, спроможних до постійного професійного зростання, професійної мобільності.
Доведено, що формування професійної компетентності майбутніх учителів у закладах вищої освіти ефективно здійснюватиметься за умов цілеспрямованого виявлення та врахування особливостей їхньої фахової підготовки, зумовлених специфікою професійної діяльності; орієнтованості на індивідуальну мотивацію професійної підготовки майбутніх учителів, її узгодженості із соціальними запитами та актуальними тенденціями розвитку сучасної освіти; розробки відповідних педагогічних умов та методики формування професійної компетентності майбутніх учителів у процесі фахової підготовки; створення належного навчально-методичного забезпечення процесу фахової підготовки з використанням інтерактивних форм та методів навчання, що забезпечує її ефективність.
Визначено систему педагогічних умов, що забезпечують ефективність формування професійної компетентності майбутніх учителів у процесі фахової підготовки: професійно-педагогічну скерованість процесу викладання; використання інтерактивних форм та методів навчання; створення професійно-орієнтованого інформаційного освітнього середовища, наближеного до реального освітнього процесу школи.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021