Аспекти роботи з обдарованою молоддю, актуальні в умовах дистанційного навчання

Автор(и)

  • Борис Кремінський
  • Світлана Мистюк
  • Оксана Вернидуб
  • Тетяна Гінетова

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.2022.96.14

Ключові слова:

обдарована молодь, дистанційне навчання, освітнє середовище, інформаційні технології, розвиток здібностей

Анотація

Суспільно-політичні, санітарно-епідеміологічні, техногенні та інші виклики сучасності суттєво вплинули на зміст та форми організації сучасного навчання, що зокрема зумовило потребу наукового пошуку та обґрунтування нових форм та методів роботи з обдарованою молоддю в умовах обмеженої особистої комунікації учасників освітнього процесу, ускладненого доступу до засобів навчання та проблем із забезпеченням дієвого контролю за процесом і оцінюванням результатів навчання.

Неможливість або суттєве обмеження очного навчання зумовили потребу розробки технологій дистанційної роботи та розвитку здібностей обдарованої молоді, необхідність визначення засад організації процесу навчання, зокрема, обдарованої молоді, ґрунтуючись на досягнутому рівні розвитку сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, можливостей використання і розвитку пов’язаних з цим педагогічних технологій навчання. Ще одним важливим напрямком розвивального навчання є забезпечення повноцінного дистанційного навчання для всіх, хто цього потребує та бажає.

У процесі дослідження, виходячи з його змісту, було виокремлено чотири основні аспекти роботи з обдарованою молоддю, актуальні в умовах дистанційного навчання, а саме:

– Пошуково-дослідницький аспект: розробка, впровадження, дослідження, апробація педагогічних технологій дистанційного навчання та розвитку здібностей обдарованої молоді (продовження раніше початих досліджень).

– Конкретнонауковий або предметний аспект: визначення психолого-педагогічних особливостей навчання математики як засобу опанування фізикою.

– Аспект аналізу напрацьованих результатів: аналіз досвіду та результатів участі команд школярів України у міжнародних змаганнях, проведених дистанційно.

– Узагальнювальний аспект: визначення засад формування освітнього середовища для дистанційного навчання обдарованої молоді (у межах спеціалізованого закладу освіти).

З огляду на аналіз та узагальнення результатів дослідження були зроблені такі висновки:

  1. Освітнє середовище закладу освіти має формуватися на основі відповідної педагогічної системи закладу, з урахуванням особливостей її функціонування, перспективності певних освітніх напрямків та освітніх потреб контингенту.
  2. Дистанційне (змішане) навчання слід розглядати як окрему форму організації процесу навчання, що здійснюється іноді проводиться власними методами, засобами та способами, із застосуванням спеціально розроблених моделей, технологій тощо. Відповідно освітнє середовище, зорієнтоване на здійснення дистанційного (змішаного) навчання, має деякі особливості, умови та складові, не характерні для класичного навчання, формування яких потребує розробки спеціальних підходів, методик, технологій тощо.
  3. Методики дистанційного (змішаного) навчання потребують підвищеного і спеціально організованого контролю за процесом і результативністю навчання.
  4. Формування освітнього середовища, сприятливого для дистанційного (змішаного) навчання, невід’ємно пов’язане з цілеспрямованим використанням освітніх електронних платформ, створення та застосування яких потребує термінового наукового обґрунтування і унормування.
  5. Описані аспекти, особливості та закономірності формування освітнього середовища для дистанційного (змішаного) навчання є актуальними і характеризують процеси, що відбуваються у системі сучасної освіти в цілому, зокрема, це стосується цифровізації освітніх процесів.

Біографії авторів

Борис Кремінський

ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

Світлана Мистюк

ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»,

Оксана Вернидуб

ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

Тетяна Гінетова

ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

##submission.downloads##

Опубліковано

2022

Як цитувати

1.
Кремінський Б, Мистюк С, Вернидуб О, Гінетова Т. Аспекти роботи з обдарованою молоддю, актуальні в умовах дистанційного навчання. НТН [інтернет]. 30, Грудень 2022 [цит. за 24, Листопад 2024];(96):102-11. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/325