Пошуки ефективної моделі освітньої діяльності: світовий досвід

Автор(и)

  • Олександр Вознюк Житомирський державний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0002-4458-2386
  • Кирило Гаращук Житомирський державний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0003-4518-3114
  • Олена Зимовець Житомирський державний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0002-0856-9651

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.97.2023.97.02

Ключові слова:

навчальна діяльність, підходи до освітньої діяльності, мотиваційно-ціннісний особистісно-орієнтований аспект освітньої діяльності, суспільна інтеракція, процеси обробки інформації людиною

Анотація

Актуальність дослідження випливає з того, що сучасний світ входить в еру інформаційного суспільства, що зумовлює поширення тенденції науки до експонентного зростання і поновлення знань. А це позначається на феномені, який отримав назву "напіврозпад компетентностей сучасного фахівця". За таких умов розвиток сучасної педагогічної теорії і практики характеризується пошуком фундаментальних підходів до побудови освітнього процесу, який має відповідати викликам сучасного світу. У зв’язку з цим надзвичайно актуальним є аналіз підходів до освітньої діяльності, що дасть змогу з’ясувати тенденції розвитку сучасної освіти. 

Виявлена нами логіка розвитку підходів до освітньої діяльності як у теоретико-практичному, так і хронологічному аспектах, що виявляє рух від конкретно-спеціалізованих до абстрактно-загальних підходів. Підходи до освтньої діяльності, пов'язані з інформаційно-когнітивно-афективними процесами людини, можна вважати певною проміжною сходинкою від конкретно-спеціалізованих до абстрактно-загальних. Абстрактно-загальні підходи передбачають розгляд найвищих функцій людини як представника Homo sapiens. У руслі цих підходів науковці намагаються виявити найбільш ефективні чинники побудови навчального процесу.

Перспективами подальших наукових розвідок у контексті заявленого проблемного поля дослідження вважаємо побудову розгорнутої змістової моделі зазначеного процесу з використанням розглянутих концепцій, теорій, технологій, методик освітньої діяльності.

Біографії авторів

Олександр Вознюк, Житомирський державний університет імені Івана Франка

доктор педагогічних наук, професор кафедри англійської мови з методиками викладання у дошкільній та початковій освіті

Кирило Гаращук, Житомирський державний університет імені Івана Франка

кандидат педагогічних наук, cтарший викладач кафедри англійської мови з методиками викладання у дошкільній та початковій освіті

Олена Зимовець, Житомирський державний університет імені Івана Франка

старший викладач кафедри англійської мови з методиками викладання у дошкільній та початковій освіті

##submission.downloads##

Опубліковано

2023

Як цитувати

1.
Вознюк О, Гаращук К, Зимовець О. Пошуки ефективної моделі освітньої діяльності: світовий досвід. НТН [інтернет]. 17, Грудень 2023 [цит. за 25, Червень 2024];(97):16-2. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/374