Формування соціокультурних цінностей студентів в освітньому середовищі закладу фахової передвищої освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.97.2023.97.10

Ключові слова:

соціокультурні цінності, студенти, формування

Анотація

У статті розкрито сутність соціокультурних цінностей. Розглянуто різні наукові підходи до визначення основних характеристик соціокультурних цінностей. Встановлено, що соціокультурні цінності – це система переконань, поглядів, норм і стандартів, які формуються в суспільстві і визначають, як люди сприймають світ, взаємодіють між собою та з іншими членами суспільства. Соціокультурні цінності визначають, які дії та вчинки вважаються правильними і прийнятними та можуть бути основою для прийняття рішень у різних ситуаціях, можуть відігравати важливу роль у формуванні соціальних, політичних і економічних систем у суспільстві.

Визначені компоненти соціокультурних цінностей студентів ЗФПО: когнітивний, емоційно-ціннісний, поведінковий. З метою перевірки рівнів сформованості соціокультурних цінностей студентів розроблено діагностичний інструментарій, який охоплює критерії, показники та рівні. Запропоновано актуальні форми та методи просвітницької діяльності щодо формування соціокультурних цінностей студентів, що включає вивчення соціокультурних цінностей та корекції хибних уявлень про цінності.

Біографії авторів

Юрій Ївженко, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

кандидат педагогічних наук, старший дослідник, завідувач сектору відділу науково-методичного забезпечення професійної освіти

Оксана Кузнєцова, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

кандидат педагогічних наук, старший дослідник, старший науковий співробітник відділу науково-дослідної роботи та атестації наукових кадрів

##submission.downloads##

Опубліковано

2023

Як цитувати

1.
Ївженко Ю, Кузнєцова О. Формування соціокультурних цінностей студентів в освітньому середовищі закладу фахової передвищої освіти. НТН [інтернет]. 17, Грудень 2023 [цит. за 22, Листопад 2024];(97):80-6. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/382