Проблеми формування позитивної мотивації навчальної та науково-дослідної діяльності бакалаврів в умовах фахової підготовки в педагогічному коледжі

Автор(и)

  • Майя Мороз КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського» https://orcid.org/0000-0001-5187-0434
  • Борис Брилін Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-9130-1364

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.97.2023.97.14

Ключові слова:

фахова підготовка, мотивація навчання, науково-дослідна діяльність, дистанційне навчання

Анотація

У статті розглянуто проблему фахової підготовки здобувачів освіти першого освітнього рівня «Бакалавр» у педагогічному коледжі. Автори наголошують на тому, що проблема формування позитивної мотивації навчальної діяльності бакалаврів надзвичайно гостра та потребує активного вирішення.

Метою статті є аналіз фахової підготовки здобувачів першого освітнього рівня «Бакалавр» в КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського», а також з’ясування особливостей формування мотивації навчання студентів та визначити шляхи покращення ефективності формування в них позитивної мотивації навчальної та науково-дослідної діяльності.

Доведено, що ретельне дослідження проблеми мотивації навчання здобувачів освіти в умовах закладів фахової передвищої та вищої освіти, зокрема, коледжів, заслуговує на особливу увагу адже, як свідчить практичний досвід, проблеми виховання та навчання сучасних студентів у педагогічному коледжі дуже пов’язана з їхніми віковими особливостями. Важливо враховувати й об’єктивні процеси, що відбуваються сьогодні у нашій країні та безпосередньо впливають на становлення й формування особистості студента. Автори звертають увагу на стан психологічного стресу та тривожності здобувачів освіти, викликаний воєнними діями в нашій країні, на фоні чого виникає страх за майбутнє, хвилювання за батьків та родичів, котрі перебувають сьогодні у зонах активних бойових дій. Невпевненість у власному майбутньому також призводить до невизначеності, розгубленості, втрати життєвих пріоритетів. 

Отже, фахова підготовка сучасних здобувачів освіти першого освітнього рівня «Бакалавр» у межах педагогічних коледжів передбачає удосконалення навчально-методичної діяльності та активізацію наукового потенціалу науково-педагогічних працівників, подальше залучення студентів до участі у всеукраїнських та міжнародних конференціях, семінарах, тренінгах, конкурсах, фестивалях; посилення мотиваційного компонента навчальної діяльності студентів, розкриття творчого потенціалу кожного здобувача освіти.

Описано досвід фахової підготовки здобувачів першого освітнього рівня «Бакалавр» науково-педагогічними працівниками КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського», проаналізовано діяльність науково-педагогічних працівників та студентів гуманітарно-педагогічного факультету.

Біографії авторів

Майя Мороз, КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського»

доктор педагогічних наук, декан гуманітарно-педагогічного факультету

Борис Брилін, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

доктор педагогічних наук, професор

##submission.downloads##

Опубліковано

2023

Як цитувати

1.
Мороз М, Брилін Б. Проблеми формування позитивної мотивації навчальної та науково-дослідної діяльності бакалаврів в умовах фахової підготовки в педагогічному коледжі. НТН [інтернет]. 17, Грудень 2023 [цит. за 15, Жовтень 2024];(97):121-8. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/386