Автономія закладу вищої освіти: принципи впровадження в Україні
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.98.2024.98.02Ключові слова:
вища освіта, університетська автономія, заклади вищої освіти, принципи, критерії, реалізаціяАнотація
У статті наголошено, що в Україні відбувається процес трансформації освітньої галузі з метою поступової інтеграції вітчизняної вищої освіти до європейського освітнього простору. Зазначено, що сучасний стан розвитку системи освіти та ринку праці потребує від закладів вищої освіти швидкого врахування нових напрямів та змін у суспільстві. Обґрунтовано необхідність впровадження автономії у вітчизняних закладах вищої освіти. Особливу увагу акцентовано на принципах та критеріях реалізації університетської автономії. Проаналізовано результати онлайн опитування наукових, науково-педагогічних працівників та здобувачів вищої освіти щодо доцільності розширення інституційної автономії. Наші дослідження показали, що рівень впровадження автономії в українських закладах вищої освіти є недостатнім. Визначено концепцію університетської автономії, яка визначається здатністю закладу вищої освіти самостійно проводити освітній процес, наукові дослідження, набір студентів, кадрового персоналу.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Оксана Власюк, Тетяна Дараган
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)