Автономія закладу вищої освіти: принципи впровадження в Україні

Автор(и)

  • Оксана Власюк ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»
  • Тетяна Дараган ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.98.2024.98.02

Ключові слова:

вища освіта, університетська автономія, заклади вищої освіти, принципи, критерії, реалізація

Анотація

У статті наголошено, що в Україні відбувається процес трансформації освітньої галузі з метою поступової інтеграції вітчизняної вищої освіти до європейського освітнього простору. Зазначено, що сучасний стан розвитку системи освіти та ринку праці потребує від закладів вищої освіти швидкого врахування нових напрямів та змін у суспільстві. Обґрунтовано необхідність впровадження автономії у вітчизняних закладах вищої освіти. Особливу увагу акцентовано на принципах та критеріях реалізації університетської автономії. Проаналізовано результати онлайн опитування наукових, науково-педагогічних працівників та здобувачів вищої освіти щодо доцільності розширення інституційної автономії. Наші дослідження показали, що рівень впровадження автономії в українських закладах вищої освіти є недостатнім. Визначено концепцію університетської автономії, яка визначається здатністю закладу вищої освіти самостійно проводити освітній процес, наукові дослідження, набір студентів, кадрового персоналу.

Біографії авторів

Оксана Власюк, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

старший науковий співробітник, кандидат сільськогосподарських наук, старший науковий співробітник відділу науково-дослідної роботи та атестації наукових кадрів

Тетяна Дараган, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

завідувач сектору відділу науково-дослідної роботи та атестації наукових кадрів

##submission.downloads##

Опубліковано

2024

Як цитувати

1.
Власюк О, Дараган Т. Автономія закладу вищої освіти: принципи впровадження в Україні. Нові технології навчання [інтернет]. 08, Жовтень 2024 [цит. за 21, Грудень 2024];(98):16-22. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/392