Методологія впровадження акмеологічної концепції професійного розвитку майбутнього педагога з орієнтацією на духовне й моральне та інтелектуальне зростання особистості
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.98.2024.98.07Ключові слова:
методологія педагогічних досліджень, акмеологічна концепція, акмемоделі, акмеологічне середовище, професійний розвиток, майбутній педагог, духовно-моральне зростання особистості, інтелектуальне зростання особистостіАнотація
У дослідженні проаналізовано особливості особистісно орієнтованого підходу до навчання різновікових груп суб’єктів освіти. Також окреслено шлях реалізації найбільш ефективної форми навчання (навчання інших/використання знань у конкретній діяльності) у контексті «піраміди навчання» як найбільш важливого узагальнення стратегій освітньої діяльності не тільки учнівської молоді, але й дорослих людей, що відображає градацію ефективності цих стратегій: від лекції як малопродуктивного засобу навчальної діяльності до найбільш ефективного засобу – навчання інших та практичне використання знань, виконання реальних дій, що реалізує ефект резонансу та феномен «дзеркальних нейронів».
Цей найбільш ефективний засіб освіти ілюструється через освітню систему видатного українського педагога О. Рівіна, відповідно до якої суб’єкти освітнього процесу засвоюють якісно і швидко лише те, що відразу після отримання/засвоєння нової інформації застосовують на практиці: «дізнався що-небудь – тут же розкажи, поясни іншому, застосуй на практиці, при цьому, якщо потрібно, то й неодноразово, іноді й багато разів». За таких умов учні застосовують набуті знання та розповідають/транслюють іншим ці знання доти, доки самі не засвоять їх, сформують відповідні вміння досконало.
Розглядаються такі напрями особистісно орієнтованого підходу у контексті психопедагогіки, як методики інтервальних повторень, супералгоритм (який реалізує феномен нейропластичності людського мозку), метод послідовного чергування циклів навчання.
Доведено, що сучасна система освіти різновікових груп суб’єктів освіти має інтегрувати як теоретико-практичні здобутки педагогічної науки (що втілені у «піраміді навчання»), так і здобутки психопедагогіки, яка становить певний синтез педагогіки та широкого кола наук про людину (одна з таких наук – нейропедагогіка). За таких умов як перспективу подальших розвідок вважаємо обґрунтування та створення цілісної системи освіти різновікових груп суб’єктів освіти, яка має поєднати колективно-партнерський та особистісно-індивідуальний аспекти освітньої діяльності.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Олександра Дубасенюк, Олександр Вознюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)