Способи організації інноваційної діяльності в закладах загальної середньої освіти

Автор(и)

  • Світлана Золотухіна Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди
  • Денис Бондаренко Комунальний заклад «Харківський ліцей № 12 Харківської міської ради»
  • Ірина Березіна Комунальний заклад «Харківський ліцей № 12 Харківської міської ради»

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.98.2024.98.08

Ключові слова:

інноваційна діяльність, способи інноваційної діяльності, готовність до інноваційної діяльності, здобувачі освіти, заклад загальної середньої освіти

Анотація

У статті розкрито сутність та зміст способів організації інноваційної діяльності закладів загальної середньої освіти на прикладі комунального закладу «Харківський ліцей № 12 Харківської міської ради». Метою статті було висвітлення практичного досвіду з організації інноваційної діяльності здобувачів освіти у закладах загальної середньої освіти. У процесі наукового пошуку нами було використано комплекс теоретичних методів дослідження, таких як: аналіз, порівняння, узагальнення практичного досвіду. У роботі ми спиралися також на передовий педагогічний досвід «учителів-пілотників» та спостереження за діями учнів. Розкрито оптимальні способи організації діяльності: залучення учнів у дослідницьку діяльність; використання компетентнісних, прикладних задач, що реалізують наскрізні змістові уміння, а також інноваційних педагогічних технологій; включення учнів у активну творчу діяльність на уроках; застосування на уроках цифрових освітніх ресурсів. Доведено, що активне занурення здобувачів освіти у процес інноваційної діяльності позитивно вливає на їх психоемоційний стан, рівень навчальних досягнень та сприяє формуванню готовності до інноваційної діяльності у будь-якій сфері життєдіяльності. Під час практичної роботи з’ясовано, що дієвими технологіями у здійсненні інноваційної діяльності є «Дебати» (за допомогою зазначеної технології відбувається формування лідерських якостей особистості, сприяє розвитку комунікативних навичок, які надалі сприятимуть формуванню презентаційних навичок, уміння вести аргументовано дискусію) та «Орієнтація на дослідження» (у процесі використання зазначеної технології відбувається не тільки формування готовності учнів до інноваційної діяльності, а також розвиток дослідницьких умінь та творчих здібностей).

            Як висновок, хочемо зазначити, що, добираючи способи організації інноваційної діяльності закладу загальної середньої освіти, потрібно завжди приділяти увагу профільному навчанню у закладі, кадровому потенціалу, взаємодії усіх учасників освітнього процесу. Адже організація інноваційної діяльності – це складний і довготривалий процес, який тільки при повній узгодженості дій усього педагогічного колективу може привести до бажаного результату.

Біографії авторів

Світлана Золотухіна, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

професор, доктор педагогічних наук,професор кафедри освітології та інноваційної педагогіки

Денис Бондаренко, Комунальний заклад «Харківський ліцей № 12 Харківської міської ради»

учитель фізики та математики, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

Ірина Березіна, Комунальний заклад «Харківський ліцей № 12 Харківської міської ради»

заступник директора з навчально-виховної роботи, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

##submission.downloads##

Опубліковано

2024

Як цитувати

1.
Золотухіна С, Бондаренко Д, Березіна І. Способи організації інноваційної діяльності в закладах загальної середньої освіти. НТН [інтернет]. 08, Жовтень 2024 [цит. за 26, Жовтень 2024];(98):66-72. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/398