Підготовка майбутнього вчителя до навчання риторики учнів ліцею з використанням цифрових інструментів
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.98.2024.98.15Ключові слова:
професійна підготовка майбутнього вчителя, методика навчання, риторика, риторична компетентність, комунікативна компетентність, учні старших класів, шкільний курс української мови, принципи розвивального навчання, методи навчання, засоби інформаційно-цифрових технологійАнотація
У статті розглянуто теоретичні і практичні проблеми підготовки майбутніх учителів-словесників до навчання риторики на уроках української мови із використанням цифрових інструментів. За допомогою анкетування майбутніх учителів української мови і літератури (40 осіб) з’ясовано стан готовності їх до навчання риторики учнів. Осмислено досвід професійної підготовки майбутнього вчителя до шкільного навчання риторики в Житомирському державному університеті імені Івана Франка.
Визначено лінгводидактичні, психолого-педагогічні та цифрові умови підготовки майбутніх учителів-словесників до навчання риторики учнів старших класів. Окреслено методи і цифрові ресурси, що уможливлюють реалізацію відповідних умов на заняттях з риторики і методики навчання української мови в проєкції на навчання риторики учнів старших класів у межах шкільного курсу української мови.
Наголошено на риторичному і лінгвометодичному складниках підготовки майбутніх учителів-словесників до навчання риторики. Акцентовано на особливостях ресурсу «ПАДагогічне колесо» Алана Керрінгтона, механізми функціонування якого базуються, поза іншим, на деталізуванні освітніх цілей, визначенні співвідносних з ними цифрових інструментів та доборі ефективних технологій навчання, які потенційно забезпечують внутрішню мотивацію здобувачів та ефективність освіти. Розглянуто можливості використання цього ресурсу в процесі підготовки майбутніх учителів-словесників до навчання риторики на уроках української мови.
Результати дослідження можуть сприяти кращому усвідомленню системи підготовки студентів-філологів до шкільного навчання риторики з використанням цифрових засобів ІКТ.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Оксана Кучерук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)