Підготовка майбутнього вчителя до навчання риторики учнів ліцею з використанням цифрових інструментів

Автор(и)

  • Оксана Кучерук Житомирський державний університет імені Івана Франка

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.98.2024.98.15

Ключові слова:

професійна підготовка майбутнього вчителя, методика навчання, риторика, риторична компетентність, комунікативна компетентність, учні старших класів, шкільний курс української мови, принципи розвивального навчання, методи навчання, засоби інформаційно-цифрових технологій

Анотація

У статті розглянуто теоретичні і практичні проблеми підготовки майбутніх учителів-словесників до навчання риторики на уроках української мови із використанням цифрових інструментів. За допомогою анкетування майбутніх учителів української мови і літератури (40 осіб) з’ясовано стан готовності їх до навчання риторики учнів. Осмислено досвід професійної підготовки майбутнього вчителя до шкільного навчання риторики в Житомирському державному університеті імені Івана Франка. 

Визначено лінгводидактичні, психолого-педагогічні та цифрові умови підготовки майбутніх учителів-словесників до навчання риторики учнів старших класів. Окреслено методи і цифрові ресурси, що уможливлюють реалізацію відповідних умов на заняттях з риторики і методики навчання української мови в проєкції на навчання риторики учнів старших класів у межах шкільного курсу української мови.

Наголошено на риторичному і лінгвометодичному складниках підготовки майбутніх учителів-словесників до навчання риторики. Акцентовано на особливостях ресурсу «ПАДагогічне колесо» Алана Керрінгтона, механізми функціонування якого базуються, поза іншим, на деталізуванні освітніх цілей, визначенні співвідносних з ними цифрових інструментів та доборі ефективних технологій навчання, які потенційно забезпечують внутрішню мотивацію здобувачів та ефективність освіти. Розглянуто можливості використання цього ресурсу в процесі підготовки майбутніх учителів-словесників до навчання риторики на уроках української мови.

Результати дослідження можуть сприяти кращому усвідомленню системи підготовки студентів-філологів до шкільного навчання риторики з використанням цифрових засобів ІКТ.

Біографія автора

Оксана Кучерук, Житомирський державний університет імені Івана Франка

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри української мови та методики її навчання

##submission.downloads##

Опубліковано

2024

Як цитувати

1.
Кучерук О. Підготовка майбутнього вчителя до навчання риторики учнів ліцею з використанням цифрових інструментів. НТН [інтернет]. 08, Жовтень 2024 [цит. за 03, Грудень 2024];(98):119-28. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/405