Сучасний вихователь як фасилітатор ігрового навчання дітей передшкільного віку

Автор(и)

  • Юлія Саврій КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського»

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.98.2024.98.23

Ключові слова:

сучасний вихователь, фасилітатор, ігрове навчання, діти передшкільного віку

Анотація

У статті визначено важливість ролі сучасного вихователя у фасилітації навчання дітей передшкільного віку через гру. Уточнено сутність поняття «фасилітація» та обґрунтовано необхідність використання фасилітації в контексті підготовки майбутніх вихователів до організації ігрової діяльності дітей. Для реалізації поставленої мети використано методи аналізу, синтезу, зіставлення систематизації та узагальнення, наукових положень.

Опираючись на аналіз науково-педагогічних досліджень, з’ясовано, що «фасилітація» походить від англ. facilitate – це допомагати, направляти, полегшувати. Тобто це фахівець, який направляє процес розвитку дитини, створює для цього атмосферу психологічної підтримки та інтелектуального й емоційного добробуту.

Закцентовано увагу на тому, що ігрова форма навчання дозволяє дітям не тільки засвоювати факти, але і розвивати навички співпраці, комунікації та критичного мислення. Вона перетворює навчання на захопливий процес, в якому діти навчаються не лише тому, що потрібно, але і тому, що це цікаво. Наголошено, що важливо здійснювати підготовку вихователів до організації ігрового навчання дітей, відповідно до сучасних освітніх стандартів, зарубіжних досліджень та українських освітніх концепцій.

Відповідно до різновидів ігор дітей передшкільного віку описано різні способи ігрового навчання, що може застосовувати вихователь-фасилітатор.

З’ясовано, що умілі фасилітатори здатні інтегрувати навчальні цілі в ігрові умови, сприяти залученню та активності кожної дитини. Сучасному вихователю важливо володіти знаннями та навичками, необхідними для організації навчання дітей передшкільного віку через гру, адже такий підхід сприяє навчанню, ранньому розвитку дитини та закладає основи для навчання впродовж життя.

Біографія автора

Юлія Саврій, КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського»

доктор філософії, старший викладач кафедри педагогіки, психології та фахових методик

##submission.downloads##

Опубліковано

2024

Як цитувати

1.
Саврій Ю. Сучасний вихователь як фасилітатор ігрового навчання дітей передшкільного віку. Нові технології навчання [інтернет]. 08, Жовтень 2024 [цит. за 21, Грудень 2024];(98):192-7. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/412