Тенденції реалізації компетентнісного підходу в процесі професійної підготовки майбутніх інженерів: науково-дослідницький вимір

Автор(и)

  • Наталія Романчук Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова
  • Олександр Майборода Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.98.2024.98.22

Ключові слова:

заклади вищої технічної освіти, професійна підготовка, майбутні фахівці інженерного профілю, компетентнісний підхід в освіті, професійна компетентність, науково-дослідницька компетентність

Анотація

У статті розглядається сучасний стан реалізації професійної підготовки майбутніх інженерних фахівців у закладах вищої технічної освіти на компетентнісних засадах. Досліджується проблема формування науково-дослідницьких компетентностей майбутніх інженерів як складової загальної професійної компетентності фахівця технічної галузі. Висвітлюється досвід роботи студентських наукових об'єднань Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова у напрямку формування науково-дослідних компетентностей майбутніх фахівців технічної галузі.

Характеризуються сучасні тенденції, зміст, особливості й мета професійної підготовки майбутніх інженерів у закладах вищої технічної освіти. Професійна компетентність майбутнього фахівця технічної галузі визначається як здатність творчо застосовувати здобуті знання й досвід у практиці виробничого процесу, вміння здійснювати науково-дослідну діяльність у галузі промислового виробництва, виявляти ініціативу в розв’язанні виробничих завдань, здатність організовувати роботу колективу.

Виокремлюється науково-дослідна компетентність як важлива складова професійної компетентності фахівця технічної сфери. Науково-дослідна  компетентність визначається як інтегрована якість особистості майбутнього інженера, здатної до цілеспрямованої наукової, дослідницької діяльності в галузі промислового виробництва на основі сформованих знань, умінь, досвіду та ціннісного ставлення до професії, колег, державних природних ресурсів.

Характеризуються цільовий, мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивний аспекти науково-дослідної компетентності майбутнього фахівця технічної галузі. Доводиться ефективність залучення майбутніх інженерів до науково-дослідної діяльності з метою формування навичок та досвіду продукування раціоналізаторських, винахідницьких ідей під час розв'язання аналітичних, пошукових, проєктувальних та конструкторських завдань.

Біографії авторів

Наталія Романчук, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та математики

Олександр Майборода, Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та математики

##submission.downloads##

Опубліковано

2024

Як цитувати

1.
Романчук Н, Майборода О. Тенденції реалізації компетентнісного підходу в процесі професійної підготовки майбутніх інженерів: науково-дослідницький вимір. Нові технології навчання [інтернет]. 08, Жовтень 2024 [цит. за 24, Грудень 2024];(98):183-91. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/415