СУТНІСТЬ І СТРУКТУРА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ ОСНОВ ЕТНОКУЛЬТУРИ В ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Юлія Саврій

Ключові слова:

готовність, підготовка майбутніх вихователів, формування основ етнокультури, компоненти готовності, критерії готовності

Анотація

Сучасний етап розвитку системи вищої освіти України супроводжується створенням нової парадигми освіти. Поряд із засвоєнням загальнолюдських культурних цінностей і фахових знань цілі педагогічної підготовки студентів змінюються у напрямку орієнтації на глибоке вивчення і збереження національної, духовної скарбниці, традицій, звичаїв, творчих надбань етнопедагогіки, національної системи виховання.
З метою здійснення аналізу педагогічної проблеми готовності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до формування основ етнокультури в дітей старшого дошкільного віку були використані теоретичні методи: аналіз, синтез, зіставлення, узагальнення наукових джерел із проблем дослідження. Сутність поняття “готовність майбутніх вихователів до формування основ етнокультури в дітей старшого дошкільного віку” визначено як стійку характеристику особистості педагога, яка є складним особистісно-професійним утворенням, що на особистісному рівні втілене в його етнокультурі, а на професійному – у дитиноцентризмі етнопедагогічної діяльності, спрямованої на формування в старших дошкільників основ етнокультури. Готовність до формування основ етнокультури в дітей старшого дошкільного віку розглядається як результат професійно-педагогічної підготовки майбутніх вихователів у педагогічному коледжі, яка складається з когнітивного, ціннісно-мотиваційного, діяльнісного компонентів готовності. Здійснено обгрунтування кожного з визначених критеріїв готовності майбутніх вихователів, а також показників, які їм відповідають. Встановлено ключові позицій, на основі яких має ґрунтуватися підготовка майбутніх вихователів до реалізації етнокультурної діяльності.

Біографія автора

Юлія Саврій

аспірант,  Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

ORCID ID: 0000-0002-3085-5646

##submission.downloads##

Опубліковано

2019

Як цитувати

1.
Саврій Ю. СУТНІСТЬ І СТРУКТУРА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ФОРМУВАННЯ ОСНОВ ЕТНОКУЛЬТУРИ В ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Нові технології навчання [інтернет]. 19, Грудень 2019 [цит. за 25, Грудень 2024];(92):237-43. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/89