Діяльнісний підхід як основний критерій ефективності навчання

Автор(и)

  • Борис Кремінський ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»
  • Світлана Мистюк ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»
  • Оксана Вернидуб ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»
  • Тетяна Гінетова ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.98.2024.98.13

Ключові слова:

навчання, діяльнісний підхід, обдарованість, здібності, розвиток

Анотація

Статтю присвячено розгляду аналізу, узагальненню та описанню того, як, використовуючи діяльнісний підхід, потрібно на науковій основі робити висновки про ефективність навчання. Зроблено висновки про те, що зміст діяльнісного підходу полягає в оцінюванні ефективності відповідної діяльності за її результатами. Результати діяльності можуть свідчити про наявність здібностей та обдарувань особистості, тобто можуть бути використані для розробки критеріїв обдарованості. Навчання є повноцінною, складною, багатогранною і дуже важливою інтелектуальною діяльністю, результатом якої, зокрема, є розвиток здібностей особистості. Тобто діяльність, що здійснюється у процесі навчання, є шляхом, способом і методом розвитку індивіда. Ефективність навчання індивіда знаходить своє відображення у результатах його діяльності. Результати інтелектуальної діяльності, незважаючи на істотну різноманітність їх змісту, форм, видів та рівнів, можуть бути формалізовані, систематизовані узагальнені та оцінені за допомогою запропонованого нами концептуального підходу, що  своєю чергою на науковій основі уможливлює на основі діяльнісного підходу проводити неупереджений та об’єктивний аналіз ефективності навчання і робити висновки щодо результатів виявлення (діагностування) здібностей, обдарованості та можливостей і шляхів її подальшого розвитку.

Біографії авторів

Борис Кремінський, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

доктор педагогічних наук, професор, начальник відділу роботи з обдарованою молоддю

Світлана Мистюк, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

завідувач сектору відділу роботи з обдарованою молоддю

Оксана Вернидуб, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

завідувач сектору відділу роботи з обдарованою молоддю

Тетяна Гінетова, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

науковий співробітник відділу роботи з обдарованою молоддю

##submission.downloads##

Опубліковано

2024

Як цитувати

1.
Кремінський Б, Мистюк С, Вернидуб О, Гінетова Т. Діяльнісний підхід як основний критерій ефективності навчання. НТН [інтернет]. 08, Жовтень 2024 [цит. за 03, Грудень 2024];(98):104-11. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/403