Діяльнісний підхід як основний критерій ефективності навчання
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.98.2024.98.13Ключові слова:
навчання, діяльнісний підхід, обдарованість, здібності, розвитокАнотація
Статтю присвячено розгляду аналізу, узагальненню та описанню того, як, використовуючи діяльнісний підхід, потрібно на науковій основі робити висновки про ефективність навчання. Зроблено висновки про те, що зміст діяльнісного підходу полягає в оцінюванні ефективності відповідної діяльності за її результатами. Результати діяльності можуть свідчити про наявність здібностей та обдарувань особистості, тобто можуть бути використані для розробки критеріїв обдарованості. Навчання є повноцінною, складною, багатогранною і дуже важливою інтелектуальною діяльністю, результатом якої, зокрема, є розвиток здібностей особистості. Тобто діяльність, що здійснюється у процесі навчання, є шляхом, способом і методом розвитку індивіда. Ефективність навчання індивіда знаходить своє відображення у результатах його діяльності. Результати інтелектуальної діяльності, незважаючи на істотну різноманітність їх змісту, форм, видів та рівнів, можуть бути формалізовані, систематизовані узагальнені та оцінені за допомогою запропонованого нами концептуального підходу, що своєю чергою на науковій основі уможливлює на основі діяльнісного підходу проводити неупереджений та об’єктивний аналіз ефективності навчання і робити висновки щодо результатів виявлення (діагностування) здібностей, обдарованості та можливостей і шляхів її подальшого розвитку.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Борис Кремінський, Світлана Мистюк, Оксана Вернидуб, Тетяна Гінетова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)