ПОЗИТИВНІ ТА НЕГАТИВНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СВІТОВОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Олександр Вознюк

Ключові слова:

позитивні та негативні освітні тенденції, ціннісно-смислові орієнтири педагогічної теорії та практики, універсальна парадигма розвитку, ювілейна доповідь Римського клубу, системна криза освітньої галузі

Анотація

Розглядаються дві групи тенденцій – позитивна і негативна, які не тільки взаємно суперечать, але й певним чином доповнюють одна одну, створюючи парадоксальну картину освітніх трансформацій. Серед негативних освітніх тенденцій виявляються такі: тенденція, яка спрямовує навчальний процес на інформаційноцентровану суб‟єкт-об‟єктну освітню парадигму; тенденція, що орієнтує школу і учнів на фрагментарні відомості про світ; тенденція, яка відображає процес формування споживача, нетворчу прагматичну істоту; тенденція, яка орієнтує освіту на сприйняття людини як засобу та інструменту, яка спрямовується на прагматичний контекст космосоціоприродного буття. Серед позитивних тенденцій розвитку світової освіти диференціюються такі: зміна парадигми навчання (від репродуктивної “школи пам‟яті” до творчо-продуктивної “школи мислення”); зміна парадигми пізнання (від орієнтації на зовнішню соціально-педагогічну реальність та дисциплінарну модель освіти – до спрямованості у глибини свого “Я” через рефлексію, критичне мислення, самосвідомість); зміна місії освіти (від підготовки підростаючого покоління до життя – до забезпечення умов формування особистості, що перебуває у процесі самовдосконалення та формує соціальні умови свого життя).

Біографія автора

Олександр Вознюк

доктор педагогічних наук, доцент

професор кафедри англійської мови з методиками викладання в дошкільній та початковій освіті Житомирський державний університет імені Івана Франка, Україна

ORCID ID: 0000-0002-4458-2386

##submission.downloads##

Опубліковано

2019

Як цитувати

1.
Вознюк О. ПОЗИТИВНІ ТА НЕГАТИВНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СВІТОВОЇ ОСВІТИ. Нові технології навчання [інтернет]. 19, Грудень 2019 [цит. за 25, Грудень 2024];(92):52-9. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/61