МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ЗДОРОВ’Я ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Лілія Кучинська
  • Нінель Сидорчук

Ключові слова:

методологія, науковий підхід, професійне здоров'я, педагогічні працівники, заклад дошкільної освіти

Анотація

У статті на трьох рівнях (філософському, загальнонауковому, конкретно-науковому) розкрито методологічні засади проблеми збереження професійного здоров‟я педагогічних працівників закладів дошкільної освіти, що відображають шляхи поєднання педагогічної науки, практики, а також орієнтують в теоретичних підходах, принципах, способах пізнання досліджуваного явища. З‟ясовано, що філософія гармонізує ставлення людини до дійсності та до себе – теоретичні й практичні, пізнавальні й ціннісні, соціальні й екзистенціальні. Наголошено, що подібне узгодження є необхідною умовою здоров‟язбереження у широкому та вузькому розумінні.

На загальнонауковому рівні дослідження збереження професійного здоров‟я педагогічних працівників закладів дошкільної освіти використано ряд підходів (системний, синергетичний, цілісний, особистісний, діяльнісний, гуманістичний, особистісний), з позиції яких найбільш повно представлено проблемність та концептуальне наповнення досліджуваного феномену, екстраполяцію системи ідей визначеного наукового пошуку на предмет дослідження. Конкретно-науковий рівень методології дослідження даної проблеми представлено підходами, що визначають особливості конструювання досліджуваного явища, серед яких: валеологічний, мотиваційний, нормоцентричний, феноменологічний, культурологічний, соціально-орієнтований, крос-культурний, дискурсивний. Доведено необхідність актуалізації проблеми збереження професійного здоров‟я працівників дошкільної освіти як запоруки тривалої, повноцінної, успішної та ефективної професійної діяльності.

Біографії авторів

Лілія Кучинська

методист з дошкільної освіти

КЗ “Житомирський ОІППО” ЖОР, Україна

ORCID ID: 0000-0001-5225-5708

Нінель Сидорчук

доктор педагогічних наук, доцент,

професор кафедри педагогіки, професійної освіти та управління навчальними закладами Житомирський державний університет імені Івана Франка, Україна

ORCID ID: 0000-0003-2824-1562

##submission.downloads##

Опубліковано

2019

Як цитувати

1.
Кучинська Л, Сидорчук Н. МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ЗДОРОВ’Я ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. НТН [інтернет]. 19, Грудень 2019 [цит. за 02, Травень 2024];(92):170-7. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/78