МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ЗДОРОВ’Я ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
методологія, науковий підхід, професійне здоров'я, педагогічні працівники, заклад дошкільної освітиАнотація
У статті на трьох рівнях (філософському, загальнонауковому, конкретно-науковому) розкрито методологічні засади проблеми збереження професійного здоров‟я педагогічних працівників закладів дошкільної освіти, що відображають шляхи поєднання педагогічної науки, практики, а також орієнтують в теоретичних підходах, принципах, способах пізнання досліджуваного явища. З‟ясовано, що філософія гармонізує ставлення людини до дійсності та до себе – теоретичні й практичні, пізнавальні й ціннісні, соціальні й екзистенціальні. Наголошено, що подібне узгодження є необхідною умовою здоров‟язбереження у широкому та вузькому розумінні.
На загальнонауковому рівні дослідження збереження професійного здоров‟я педагогічних працівників закладів дошкільної освіти використано ряд підходів (системний, синергетичний, цілісний, особистісний, діяльнісний, гуманістичний, особистісний), з позиції яких найбільш повно представлено проблемність та концептуальне наповнення досліджуваного феномену, екстраполяцію системи ідей визначеного наукового пошуку на предмет дослідження. Конкретно-науковий рівень методології дослідження даної проблеми представлено підходами, що визначають особливості конструювання досліджуваного явища, серед яких: валеологічний, мотиваційний, нормоцентричний, феноменологічний, культурологічний, соціально-орієнтований, крос-культурний, дискурсивний. Доведено необхідність актуалізації проблеми збереження професійного здоров‟я працівників дошкільної освіти як запоруки тривалої, повноцінної, успішної та ефективної професійної діяльності.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Лілія Кучинська, Нінель Сидорчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)