ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ ДІЯЛЬНІСНО-ПРАКТИЧНОГО КОМПОНЕНТА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО САМООРГАНІЗАЦІЇ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
Ключові слова:
самоорганізація, діяльнісно-практичний компонент, майбутній викладач закладу вищої освітиАнотація
У статті обґрунтовано актуальність формування компетентності самоорганізації як універсальної міжпрофесійної компетентності. Зазначено, що компетентність самоорганізації можливо оцінити на основі сформованої у фахівця сукупності умінь, знань, ставлень, поведінкових реакцій у конкретних ситуаціях професійної діяльності, тому на етапі професійної підготовки доцільно вимірювати готовність магістрантів до самоорганізації у професійній діяльності. Вказано структурні компоненти означеної готовності: ціннісно-мотиваційний, змістово-пізнавальний, діяльнісно-практичний, регулятивно-вольовий, рефлексивно-оцінний. Названо критерії діяльнісно-практичного компонента готовності. Здійснено діагностичне вивчення показників сформованості діяльнісно-практичного компонента готовності майбутніх викладачів вищої школи до самоорганізації у професійній діяльності на основі використання методу самооцінки; опитувальника самоорганізації діяльності О. Мандрикової; самосертифікаційного опитувальника, методики з визначення психологічної адаптивності Н. Фетіскіна та ін., методики визначення схильності до творчого саморозвитку І. Нікішиної. За результатами діагностики встановлено недостатній рівень сформованості у майбутніх викладачів вищої школи таких показників: визначати цілі педагогічної діяльності; планувати навчальну/професійну діяльність у стандартних ситуаціях; застосовувати оптимальні способи виконання навчальних/професійних завдань; встановлювати баланс між особистим і робочим часом та ін.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Наталія Мирончук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)