ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ ДІЯЛЬНІСНО-ПРАКТИЧНОГО КОМПОНЕНТА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО САМООРГАНІЗАЦІЇ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Наталія Мирончук

Ключові слова:

самоорганізація, діяльнісно-практичний компонент, майбутній викладач закладу вищої освіти

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність формування компетентності самоорганізації як універсальної міжпрофесійної компетентності. Зазначено, що компетентність самоорганізації можливо оцінити на основі сформованої у фахівця сукупності умінь, знань, ставлень, поведінкових реакцій у конкретних ситуаціях професійної діяльності, тому на етапі професійної підготовки доцільно вимірювати готовність магістрантів до самоорганізації у професійній діяльності. Вказано структурні компоненти означеної готовності: ціннісно-мотиваційний, змістово-пізнавальний, діяльнісно-практичний, регулятивно-вольовий, рефлексивно-оцінний. Названо критерії діяльнісно-практичного компонента готовності. Здійснено діагностичне вивчення показників сформованості діяльнісно-практичного компонента готовності майбутніх викладачів вищої школи до самоорганізації у професійній діяльності на основі використання методу самооцінки; опитувальника самоорганізації діяльності О. Мандрикової; самосертифікаційного опитувальника, методики з визначення психологічної адаптивності Н. Фетіскіна та ін., методики визначення схильності до творчого саморозвитку І. Нікішиної. За результатами діагностики встановлено недостатній рівень сформованості у майбутніх викладачів вищої школи таких показників: визначати цілі педагогічної діяльності; планувати навчальну/професійну діяльність у стандартних ситуаціях; застосовувати оптимальні способи виконання навчальних/професійних завдань; встановлювати баланс між особистим і робочим часом та ін.

Біографія автора

Наталія Мирончук

кандидат педагогічних наук, доцент ,

доцент кафедри педагогіки, професійної освіти та управління освітніми закладами

Житомирський державний університет імені Івана Франка, Україна

ORCID ID: 0000-0002-1360-6381

##submission.downloads##

Опубліковано

2019

Як цитувати

1.
Мирончук Н. ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ ДІЯЛЬНІСНО-ПРАКТИЧНОГО КОМПОНЕНТА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО САМООРГАНІЗАЦІЇ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ. Нові технології навчання [інтернет]. 19, Грудень 2019 [цит. за 25, Грудень 2024];(92):210-5. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/84