ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ЕФЕКТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ПЕДАГОГА-ХУДОЖНИКА З УЧНЯМИ

Автор(и)

  • Юрій Басанець
  • Микола Осипчук
  • Оксана Войтко

Ключові слова:

рисунок, творча робота, обсяг творчості, пропорції, художнє виховання, професійний розвиток

Анотація

У статті наголошується на необхідності якісної фахової підготовки сучасної молоді. Безпосереднє спілкування з педагогом, отримання відповідей на запитання щодо техніки і прийомів виконання творчої роботи автори вважають обов’язковими складовими для формування професійних навичок у майбутнього художника. Розглядаються теоретичні та практичні аспекти підготовки молодих митців. Основний науковий метод – порівняння оригіналу і роботи учня на різних етапах її виконання. Автори підкреслюють важливість дотримання пропорцій і правильного співвідношення зображуваних предметів між собою, композиції як основи, та правильно побудованої перспективи. Кінцевий результат залежить від вірної композиції об’єктів та порядку їх розміщення на папері. Автори переконані, що виконання будь-яких навчальних завдань, навіть найпростіших, вимагає від учня виховання. Увага авторів акцентується на такому процесі малювання, що вимагає творчого підходу з використанням всіх отриманих знань і навичок, з індивідуальним відношенням і переживанням. Учень має володіти знаннями з композиції, побудови, відображення тону відповідно натурі, вміти простежувати від найтемнішого відтінку до найсвітлішого, застосовуючи знання закону розподілу світла і тіні. Особлива цінність роботи полягає в тому, що автори показали послідовність виконання творчого завдання поетапно та проаналізували помилки і правки. Учень має змогу наочно спостерігати у таблицях, з чого починається робота і як вона поступово у кожній наступній ілюстрації наближається до бажаного результату, що відповідає критеріям професійного виконання творчого завдання. У статті запропоновано шляхи професійного розвитку учнів та студентів мистецького напряму підготовки завдяки виконанню різноманітних творчих завдань. Надані учням рекомендації для виконання мистецьких задач, спрямовані на виховання і розвиток художніх та технічних здібностей, формування фахівця з індивідуальними прийомами виконання рисунку.

Ключові слова: рисунок, творча робота, обсяг творчості, пропорції, художнє виховання, професійний розвиток.

Yuriy Basanets, Mykola Osypchuk, Oksana Voitko. Practical aspects of providing effective teacher-pupil interaction

The need for high-quality professional training of modern youth is emphasized in the article. Teacher-pupil direct communication, questions answered about techniques for performing creative work are regarded indispensable for shaping the professional skills of the future artist. Theoretical and practical aspects of professional training of the young artists are revealed in the paper. The main scientific research method is comparison of the original work of art and pupil’s work at different stages. The importance of keeping the proportions and proper correlation of the portrayed objects, the composition as the basis, and the properly constructed perspective are highlighted by the authors. The final result depends on the correct composition of the objects and the order of their placement on paper. The authors are convinced that professional upbringing is an integral part for educating the pupil how to perform any creative task. Authors’ attention is focused on the process of drawing requiring certain amount of pupil’s creativity along with using the entire scope of acquired knowledge and skills, with individual attitudes and feelings. The pupil is supposed to have knowledge of composition, construction, tone reflection, to be able to trace from the darkest shade to the brightest, know the law of light and shadow distribution.  This paper is of a special value because the authors illustrated the sequence of performing the creative task in stages and analyzed possible mistakes. A pupil can see clearly in the tables, how the work begins and then it approaches gradually in each subsequent illustration to the desired result. The latter meets the criteria for professional fulfillment of a creative work. The ways of students’ professional growth based on performing a variety of creative tasks are outlined as well. Students are recommended to perform various tasks aiming at development of their artistic and technical skills and abilities, i.e. shaping the professional with one’s own unique approaches and drawing techniques.

Key words: drawing, creative work, amount of creativity, proportions, artistic education, professional development.

Біографії авторів

Юрій Басанець

старший викладач кафедри рисунку і живопису,

Київський національний університет технологій та дизайну

Микола Осипчук

доцент кафедри рисунку і живопису,

Київський національний університет технологій та дизайну

Оксана Войтко

науковий співробітник,

Інститут модернізації змісту освіти

##submission.downloads##

Опубліковано

2020

Як цитувати

1.
Басанець Ю, Осипчук М, Войтко О. ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ЕФЕКТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ПЕДАГОГА-ХУДОЖНИКА З УЧНЯМИ. НТН [інтернет]. 03, Березень 2020 [цит. за 15, Листопад 2024];1(94):23-31. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/2