ФОРМУВАННЯ ЗАГАЛЬНОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ

Автор(и)

  • Олександр Барно
  • Тетяна Барно

Ключові слова:

підготовка майбутніх юристів, загальнокультурна компетентність, соціально-гуманітарна підготовка, системний підхід, педагогічні умови, гуманістичне виховання

Анотація

Статтю присвячену актуальній проблемі формування загальнокультурної компетентності майбутніх юристів як показника їхньої професійної готовності до здійснення службових обов’язків. У процесі дослідження проаналізовано психолого-педагогічну літературу з проблеми дослідження з метою уточнення змісту понять юрист, підготовка майбутніх юристів, соціально гуманітарна підготовка, загальнокультурна компетентність. Розкрито сутність компетентнісного підходу в сучасній вітчизняній та зарубіжний педагогічній науці та виявлено специфіку загальнокультурної компетентності. Обґрунтовано систему формування загальнокультурної компетентності майбутніх юристів у процесі їх соціально-гуманітарної підготовки, визначено зміст складових системи та педагогічні умови її функціонування. Підготовлено методичні рекомендації з питань щодо формування загальнокультурної компетентності майбутніх юристів у процесі їх соціально-гуманітарної підготовки.

Широкомасштабне реформування юридичної освіти в Україні передбачає підвищені вимоги до свідомості, самосвідомості, мотивації, життєвих настанов і ментальності юристів, їх загальнокультурної компетентності, яка формується безпосередньо в процесі соціально-гуманітарної підготовки. Саме тому підготовка висококваліфікованих юридичних кадрів набуває останнім часом загальносуспільного значення. Освіта забезпечує процес отримання конкретною особою систематизованих знань, умінь та навичок для їх ефективного використання в професійній діяльності. Рівень освітньої підготовки населення є одним із показників, котрий характеризує конкурентоспроможність країни. Основною складовою нормативної бази реформування вищої освіти сучасної України є Конституція України, Державна національна програма «Освіта» («Україна XXI століття»), Національна доктрина розвитку освіти та Закон України «Про вищу освіту».

Ключові слова: підготовка майбутніх юристів, загальнокультурна компетентність, соціально-гуманітарна підготовка, системний підхід, педагогічні умови, гуманістичне виховання.

Alexander Barno, Tatyana Barno. Formation of the general cultural competence of future lawyers

The article is devoted to the urgent problem of the formation of the general cultural competence of future lawyers as an indicator of their professional readiness for the performance of official duties. During the study, the psychological and pedagogical literature on the research problem was analyzed with the aim of clarifying the content of the concepts of «lawyer», «training of future lawyers», «social and humanitarian training», «general cultural competence». The essence of the competency-based approach in modern domestic and foreign pedagogical science is revealed and the specificity of general cultural competence is revealed. The system of forming the general cultural competence of future lawyers in the process of their social and humanitarian training is justified, the content of the components of the system and the pedagogical conditions of its functioning are determined. Methodological recommendations were prepared on issues related to the formation of the general cultural competence of future lawyers in the process of their social and humanitarian training.

Large-scale reform of legal education in Ukraine is an increased requirement for the consciousness, self-awareness, motivation, attitudes and mentality of lawyers, their general cultural competence, which is formed directly in the process of socio-humanitarian training. That is why the training of highly qualified legal staff has been gaining public importance recently. Education provides a process for the individual to obtain systematic knowledge, skills and competencies for their effective use in professional activity. The level of education of the population is one of the indicators that characterizes the country's competitiveness. The main component of the regulatory framework for reforming higher education in modern Ukraine is the Constitution of Ukraine, the State National Program «Education» («Ukraine of the XXI Century»), the National Doctrine of Educational Development and the Law of Ukraine «On Higher Education».

Key words: training of future lawyers, general cultural competence, social and humanitarian training, a systematic approach, pedagogical conditions, humanistic education.

 

Біографії авторів

Олександр Барно

 доктор педагогічних наук, професор,

професор кафедри фізичної реабілітації,

Приватний заклад вищої освіти

«Міжнародний класичний університет імені Пилипа Орлика»,

 

Тетяна Барно

кандидат юридичних наук, Кропивницький інститут приватного вищого навчального закладу «Університет сучасних знань»,

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2020

Як цитувати

1.
Барно О, Барно Т. ФОРМУВАННЯ ЗАГАЛЬНОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ. НТН [інтернет]. 03, Березень 2020 [цит. за 29, Квітень 2024];1(94):13-22. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/3