ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНИХ ЗДІБНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ПРОЦЕСІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Оксана Коцурак

Ключові слова:

фахова підготовка, студенти, креативність, навички, інструментально-виконавська діяльність

Анотація

У статті розглянуто проблеми професійного становлення майбутнього вчителя музичного мистецтва. Увагу зосереджено на інструментально-виконавській діяльності студентів та шляхах формування їхніх креативних здібностей. З’ясовано, що креативна особистість студента – майбутнього вчителя музичного мистецтва – це, насамперед, особистість, межі творчості якої охоплюють дії від нестандартного розв’язку простого завдання до нової реалізації унікальних потенцій у сфері мистецтва. Метою статті є визначення особливостей формування креативних здібностей майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі їхньої фахової підготовки, зокрема, в процесі інструментально-виконавської діяльності. Визначено, що підґрунтям формування креативних здібностей майбутніх учителів музичного мистецтва є загальномузичні теоретичні знання, уміння та практичні виконавські навички, висока виконавська культура, емоційно-почуттєві переживання, уміння сприймати музику шляхом осягнення її змісту. У формуванні креативних навичок студентів у процесі інструментально-виконавської діяльності ефективними є практичні методи та прийоми роботи. Серед провідних методів та прийомів виділяємо: метод аналізу-інтерпретації музичного твору, спільний пошук (викладач і студент) способів досягнення виразності у виконавській майстерності, використання асоціативно-образних зв’язків музики та інших видів мистецтв (література, образотворче мистецтво), метод пошуку художніх аналогій між музичними творами, метод презентації художньо-творчих проектів на основі інструментально-виконавської діяльності, метод концертного виступу, конкурсного змагання, участь у лекціях-концертах, які забезпечуватимуть формування здатності до самовдосконалення, реалізацію власних інструментальних можливостей в процесі інструментально-виконавської діяльності, що створить надійну основу для подальшого професійного розвитку.

Біографія автора

Оксана Коцурак

викладач кафедри мистецьких дисциплін,

Барський гуманітарно-педагогічний коледж

імені Михайла Грушевського

##submission.downloads##

Опубліковано

2020

Як цитувати

1.
Коцурак О. ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНИХ ЗДІБНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В ПРОЦЕСІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Нові технології навчання [інтернет]. 03, Березень 2020 [цит. за 19, Грудень 2024];1(94):196-200. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/31