Програма формування професійно-ціннісних орієнтацій учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.98.2024.98.09Ключові слова:
цінності, професійно-ціннісні орієнтації, учні закладів П(ПО)О, соціально-психологічний тренінгАнотація
У статті представлено результати теоретичного дослідження процесу формування професійно-ціннісних орієнтацій. Визначено поняття "професійно-ціннісні орієнтації учнівської молоді" та проаналізовано їх роль у ставленні до обраної професії й досягненні високого рівня професіоналізму. З'ясовано, що сформована система професійних цінностей особистості стає стимулом та засобом до саморозвитку учнівської молоді, надає змогу відповідально ставитися до своєї професійної діяльності, є основою для адаптації до умов ринку праці, активності та творчості упродовж трудової діяльності.
На основі теоретичного дослідження були визначені педагогічні умови формування професійно-ціннісних орієнтацій учнівської молоді, з метою реалізації яких розроблено програму «Формування професійно-ціннісних орієнтацій здобувачів освіти у закладах професійної освіти». Програма передбачає системний та цілеспрямований вплив на формування професійно-ціннісних орієнтацій у ході позанавчальної роботи й спрямована на ознайомлення учнів зі змістом і значенням професійних та індивідуальних цінностей, їх типами, основними шляхами їх формування і розвитку. Програма передбачає десять занять – соціально-психологічних тренінгів. У статті визначено їх структуру, змістовну й організаційну цілісність, яка забезпечується комплексом технологій.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Юрій Ївженко, Оксана Кузнєцова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)