ФОРМУВАННЯ УМІНЬ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Інна Самойлюкевич
  • Світлана Дєньгаєва

Ключові слова:

креативність, креативне мислення, уміння, учні початкових класів, урок англійської мови

Анотація

У статті розглядається проблема формування вмінь креативного мислення в учнів початкових класів на уроках англійської мови. Автори виокремлюють основні вміння креативного мислення, які доцільно розвивати в учнів початкових класів у процесі навчання англійської мови; аналізують засоби формування вмінь креативного мислення на уроках англійської мови та наводять приклади вправ для розвитку креативності в учнів початкових класів на уроках  англійської мови. Дослідження проблеми розвитку креативності в учнів початкових класів у процесі навчання англійської мови базується на розумінні творчої діяльності як виходу за межі заданого, як рух у «креативному полі». На уроці англійської мови таке «креативне поле» створюється, насамперед, за допомогою ігрової творчої діяльності, яка організується навколо комунікативної ситуації із власним сюжетом і дієвими особами. Створення такої ситуації природним чином уможливлює багаторазове повторення мовленнєвого зразка в умовах, максимально наближених до реальної комунікації з наявними ознаками емоційності, спонтанності, цілеспрямованості мовленнєвого висловлювання.  Результати експериментальної перевірки запропонованої  методики, проведеної у 2018-2019 роках, доводять, що формуванню вмінь креативного мислення в учнів початкових класів особливо сприяє поєднання навчальної діяльності з казковим матеріалом і різними видами творчої діяльності: зображувальної, музичної, художньо-мовленнєвої, театралізованої. Інтеграція навчальної діяльності з творчою діяльністю на уроках англійської мови забезпечує ефективніше оволодіння як іншомовними мовленнєвими вміннями у межах тематики, що вивчається, так і вміннями креативного мислення завдяки зорієнтованості ігрових вправ на самостійне розв’язання дітьми інтелектуальних задач в умовах реального іншомовного спілкування.

Біографії авторів

Інна Самойлюкевич

кандидат педагогічних наук, професор,

завідувач кафедри англійської мови з методиками викладання

в дошкільній та початковій освіті,

Житомирський державний університет імені Івана Франка

Світлана Дєньгаєва

кандидат педагогічних наук,

старший викладач кафедри англійської мови з методиками викладання

в дошкільній та початковій освіті,

Житомирський державний університет імені Івана Франка

##submission.downloads##

Опубліковано

2020

Як цитувати

1.
Самойлюкевич І, Дєньгаєва С. ФОРМУВАННЯ УМІНЬ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. НТН [інтернет]. 03, Березень 2020 [цит. за 15, Листопад 2024];1(94):282-9. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/45