РЕГІОНАЛЬНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ І ПЕРЕПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Оксана Войтко
  • Емілія Воронцова

Ключові слова:

педагогічні компетентності, освітня децентралізація, передача влади, місцеві органи управління

Анотація

Демократичні процеси в Україні, прагнення до членства у Європейському Союзі і світовій спільноті стимулюють проведення адміністративно-територіальних реформ, а саме децентралізації влади і передачі повноважень до місцевих громад. У нових умовах – поступовому переході від централізованої влади до децентралізованої – постають питання організації управління освітою в територіальних громадах і адміністративних округах. Це складний і багаторівневий процес, що потребує юридичного, адміністративного і фінансового забезпечення. У той же час необхідно зберегти і підвищити якість і доступність освітніх послуг, що надаються населенню. Цей процес відбувався і продовжується на всіх континентах. Отже, метою нашої статті є аналітичний огляд процесів децентралізації освіти у різних країнах світу. Завданнями статті є визначення умов децентралізації освіти, основних цілей і принципів її проведення. Методологічною основою став аналіз наукових зарубіжних публікацій, де досліджувалися закономірності і проблеми проведення передачі повноважень від централізованої влади до органів місцевого самоврядування у галузі освіти і збереження місцевої культури. Результатом дослідження є визначення основних кроків, які необхідно зробити в процесі адміністрування децентралізації освіти. Окремий інтерес дослідження складає підготовка вчителів в різних громадах однієї країни: з одного боку, педагоги мають забезпечити високу якість і єдині стандарти освіти, з іншого – зберегти культурні і національні цінності окремого територіального округу. Виходячи з високої актуальності досліджень для України, необхідно продовжити вивчення цього процесу в умовах різних країн і регіонів. На основі вивчення досвіду інших країн з‟являється можливість створити національний алгоритм управління освітою в умовах децентралізації.

Біографії авторів

Оксана Войтко

науковий співробітник відділу проектного управління ДНУ “Інститут модернізації змісту освіти”, Україна

Емілія Воронцова

науковий співробітник відділу проектного управління ДНУ “Інститут модернізації змісту освіти”, Україна

##submission.downloads##

Опубліковано

2019

Як цитувати

1.
Войтко О, Воронцова Е. РЕГІОНАЛЬНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ І ПЕРЕПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ. Нові технології навчання [інтернет]. 19, Грудень 2019 [цит. за 25, Грудень 2024];(92):60-6. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/62