МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ЛАНКИ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ ІДЕЙ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Наталія Колесник

Ключові слова:

науковий підхід, парадигма, методологія, професіограма педагога, підготовка майбутніх учителів початкової школи, аксіологічний, культурологічний, синергетичний, системний, суб‟єктно-діяльнісний, компетентнісний підходи

Анотація

У статті розглянуто наукові підходи у підготовці майбутніх фахівців у галузі початкової
освіти. Автором здійснено аналіз філософської, психологічної, педагогічної, методичної літератури, вивчення вітчизняного та зарубіжного педагогічного досвіду, програмних документів і методичних матеріалів вищих педагогічних навчальних закладів, а також спеціальної літератури з проблеми підготовки майбутніх фахівців у галузі початкової освіти. У статті проаналізовано професіограму і кодекс професійної етики педагога. Виявлено, що провідну роль у підготовці майбутнього вчителя
відіграють професійно-педагогічний та індивідуально-психологічний напрями. Розкрито особливості формування предметно-перетворювальної компетентності майбутнього вчителя початкової освіти. Проаналізовано теоретичні та методологічні основи аксіологічного, культурологічного, синергетичного, системного, суб‟єктно-діяльнісного, компетентнісного підходу у підготовці майбутнього вчителя початкової освіти. Представлено методологію системного підходу у дослідженні. Виокремлено компетентнісний підхід, який є базою для розроблення науково-методичного забезпечення процесу підготовки майбутніх учителів початкової ланки освіти в контексті ідей Нової української школи. Автором розглянуто компетентнісний підхід, що передбачає розвиток базових, ключових, спеціальних компетентностей. У статті подано інструментарій системи підготовки майбутнього вчителя початкової освіти до формування предметно-перетворювальної компетентності учнів. Автором представлено висновки з дослідження і перспективи подальших розвідок у визначеному напрямі.

Біографія автора

Наталія Колесник

кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання
Житомирський державний університет імені Івана Франка, Україна

ORCID ID 0000-0001-9384-9369

##submission.downloads##

Опубліковано

2019

Як цитувати

1.
Колесник Н. МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ЛАНКИ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ ІДЕЙ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ . НТН [інтернет]. 19, Грудень 2019 [цит. за 02, Травень 2024];(92):101-9. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/68