Розвиток креативності здобувачів освіти засобами генеративного штучного інтелекту
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.98.2024.98.05Ключові слова:
цифровізація освіти, штучна нейронна мережа, електронне навчання, адаптивні технології навчання, інформаційні технологіїАнотація
Наслідки пандемії COVID-19, повномасштабна війна росії проти України, здобуття Україною статусу кандидата на членство в Європейському Союзі актуалізували проблему цифрового та інноваційного розвитку системи освіти. Перехід від традиційної моделі до дистанційної форми навчання зумовив переосмислення ефективності викладацької практики, оновлення освітніх програм та матеріально-технічної бази. Актуальний напрям, що почав розвиватися та використовуватися в українській освіті, – штучний інтелект. Нині освітній процес побудований на використанні цифрових пристроїв та інформаційних технологій. Метою дослідження було проаналізувати використання штучного інтелекту для підтримки розвитку креативності та інновацій в освітньому процесі. Під час аналізу та формування результатів дослідження було використано філософські та загальнонаукові методи. Проаналізовано останні дослідження закордонних науковців та визначено аспекти розглянутої теми, що досі не знайшли відображення в міжнародному дискурсі. Зокрема, у статті розглянуто особливості використання штучного інтелекту в закладах загальної середньої та вищої освіти. Проаналізовано наукові погляди щодо визначення поняття «штучний інтелект» та згідно з цим наведено авторську дефініцію. Розглянуто системи та типи штучного інтелекту загалом та наведено його категорії, що використовуються в освітньому процесі. Наведено приклади використання штучного інтелекту в закладах освіти різного рівня, починаючи із закладів початкової освіти. Визначено перспективи розвитку штучного інтелекту в системі освіти. Практичне значення дослідження полягає в тому, що здійснений аналіз технологій штучного інтелекту в освіті та наведені приклади демонструють можливість їх використання викладачами з метою підвищення зацікавленості здобувачів вищої освіти та ефективності результатів освітнього процесу.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Андрій Гуржій, Наталія Бахмат, Любов Карташова, Валентин Зайчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)