ПРОБЛЕМИ ТА АКТУАЛЬНІ НАПРЯМИ РОБОТИ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО ОБДАРОВАНОЮ МОЛОДДЮ
Ключові слова:
інтелектуальна обдарованість, здібності, робота, молодь, мотивація, навчанняАнотація
У статті розглянуто проблеми роботи з інтелектуально обдарованою молоддю. Серед найбільш важливих та складних проблем виокремлено падіння престижності інтелектуальної праці, недостатній рівень доступу до повноцінного навчання у сільської молоді, відтік молоді за кордон та низький рівень фінансування освітніх потреб в цілому і роботи з обдарованою молоддю зокрема. Одним з найбільш важливих і перспективних напрямків розвитку роботи з обдарованою молоддю визначено створення умов і мотивації до інтелектуальних та наукомістких видів діяльності обдарованих молодих людей. Особливо актуальним цей напрям діяльності є стосовно молоді з сільських регіонів.
Ґрунтуючись на аналізі причин наявних труднощів, виокремлено і описано п’ять основних аспектів проблеми роботи з інтелектуально обдарованою молоддю, а саме: фінансовий (матеріальний), організаційний, науково-методичний (змістовий), психолого-педагогічний, соціальний або мотиваційний. Зазначено, що усі перелічені аспекти є настільки тісно взаємопов’язаними, що їх виокремлення та роздільне описання є досить умовними.
Основними шляхами успішної роботи з інтелектуально обдарованою молоддю є:
– Максимальне використання можливостей інформаційно-комунікаційних, комп’ютерних та інших сучасних технологій.
– Популяризація інтелектуальних змагань як престижних заходів, що сприяють зростанню інтелектуального потенціалу нації.
– Проведення різноманітних масових інтелектуальних змагань для школярів у спосіб та у формі максимально доступній для учнів з сільської місцевості.
– Підготовку та перепідготовку кваліфікованих кадрів, спеціалізацією яких є робота з обдарованою молоддю.
– Створення в регіонах спеціалізованих профільних (багатопрофільних) навчальних закладів інтернатного типу для розвитку здібностей і обдарувань сільських дітей.
– Визначення науково обґрунтованих загальних критеріїв відбору дітей для навчання в закладах для обдарованих.
– Організацію кваліфікованого та широкого відбору сільських дітей для здобуття освіти у спеціалізованих профільних навчальних закладах.
– Організацію на базі провідних навчальних центрів широкої та потужної мережі дистанційного та заочного навчання сільської молоді.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Борис Кремінський, Світлана Мистюк, Людмила Черкаська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)