ПРОБЛЕМИ ТА АКТУАЛЬНІ НАПРЯМИ РОБОТИ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО ОБДАРОВАНОЮ МОЛОДДЮ

Автор(и)

  • Борис Кремінський ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»
  • Світлана Мистюк ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»
  • Людмила Черкаська ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

Ключові слова:

інтелектуальна обдарованість, здібності, робота, молодь, мотивація, навчання

Анотація

У статті розглянуто проблеми роботи з інтелектуально обдарованою молоддю. Серед найбільш важливих та складних проблем виокремлено падіння престижності інтелектуальної праці, недостатній рівень доступу до повноцінного навчання у сільської молоді, відтік молоді за кордон та низький рівень фінансування освітніх потреб в цілому і роботи з обдарованою молоддю зокрема. Одним з найбільш важливих і перспективних напрямків розвитку роботи з обдарованою молоддю визначено створення умов і мотивації до інтелектуальних та наукомістких видів діяльності обдарованих молодих людей. Особливо актуальним цей напрям діяльності є стосовно молоді з сільських регіонів.

Ґрунтуючись на аналізі причин  наявних труднощів, виокремлено і описано п’ять основних аспектів проблеми роботи з інтелектуально обдарованою молоддю, а саме: фінансовий (матеріальний), організаційний, науково-методичний (змістовий), психолого-педагогічний, соціальний або мотиваційний. Зазначено, що усі перелічені аспекти є настільки тісно взаємопов’язаними, що їх виокремлення та роздільне описання є досить умовними.

Основними шляхами успішної роботи з інтелектуально обдарованою молоддю є:

– Максимальне використання можливостей інформаційно-комунікаційних, комп’ютерних та інших сучасних технологій.

– Популяризація інтелектуальних змагань як престижних заходів, що сприяють зростанню інтелектуального потенціалу нації.

– Проведення різноманітних масових інтелектуальних змагань для школярів у спосіб та у формі максимально доступній для учнів з сільської місцевості.

– Підготовку та перепідготовку кваліфікованих кадрів, спеціалізацією яких є робота з обдарованою молоддю.

– Створення в регіонах спеціалізованих профільних (багатопрофільних) навчальних закладів інтернатного типу для розвитку здібностей і обдарувань сільських дітей.

– Визначення науково обґрунтованих загальних критеріїв відбору дітей для навчання в закладах для обдарованих.

– Організацію кваліфікованого та широкого відбору сільських дітей для здобуття освіти у спеціалізованих профільних навчальних закладах.

– Організацію на базі провідних навчальних центрів широкої та потужної мережі дистанційного та заочного навчання сільської молоді.

Біографії авторів

Борис Кремінський, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

доктор педагогічних наук,

головний науковий співробітник

відділу роботи з обдарованою молоддю

Світлана Мистюк, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

завідувач відділу роботи з обдарованою молоддю

Людмила Черкаська, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»

завідувач сектору

відділу роботи з обдарованою молоддю

##submission.downloads##

Опубліковано

2020

Як цитувати

1.
Кремінський Б, Мистюк С, Черкаська Л. ПРОБЛЕМИ ТА АКТУАЛЬНІ НАПРЯМИ РОБОТИ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО ОБДАРОВАНОЮ МОЛОДДЮ. Нові технології навчання [інтернет]. 12, Січень 2020 [цит. за 25, Грудень 2024];1(93):128-37. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/108