ЕКОНОМІЧНА ОСВІТА ДІТЕЙ І ДОРОСЛИХ НА ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ: ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Зінаїда Гіптерс

Ключові слова:

андрагогіка, діти, дорослі, економічна освіта, західноукраїнські землі, кооперація, освіта дорослих

Анотація

У статті досліджено проблеми економічної освіти дітей і дорослих на західноукраїнських землях у педагогічній теорії  ХІХ – першої половини ХХ століть. Проаналізовано педагогічні ідеї вітчизняних та зарубіжних науковців, їх погляди на проблему кооперативно-економічної освіти дітей  і дорослих, здійснено адаптацію методологічного інструментарію філософії, історії, культурології, соціології, психології та інших наук до вивчення ідеї розвитку економічної освіти дітей та дорослих як історико-педагогічного феномена.  Достовірність вивчення проблеми підтверджено комплексним застосуванням  взаємопов’язаних методів дослідження, зокрема: історико-системного та порівняльного; пошуково-бібліографічного; історико-педагогічного; класифікації та систематизації вивчення документації культурно-просвітніх товариств. Теоретичне узагальнення та порівняння опрацьованих матеріалів  стало підґрунтям  для формулювання висновків про можливості використання історичного досвіду економічної освіти дітей і дорослих в сучасних умовах. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в ньому вперше  у вітчизняній педагогічній науці здійснено цілісний аналіз розвитку економічної освіти дітей і дорослих на західноукраїнських землях, що до цього часу не було предметом спеціального дослідження на методологічному, теоретичному і прикладному рівнях. Практичне значення одержаних результатів полягає в можливості їх використання в науково-методичному забезпеченні освітньої системи України, підвищенні якості вищої освіти на ринку освітніх послуг. Доведено актуальність проблеми економічної освіти дітей і дорослих на західноукраїнських землях, що знайшло адекватне відображення у педагогічній теорії. Перспективи подальших досліджень потребують проблеми: розвиток економічної освіти дітей і дорослих у контексті полікультурного освітнього простору, теорії економічної освіти дорослих (андрагогіки).

Біографія автора

Зінаїда Гіптерс

доктор педагогічних наук, доцент,

професор кафедри гуманітарних дисциплін та соціальної роботи,

Львівський державний університет безпеки життєдіяльності

##submission.downloads##

Опубліковано

2020

Як цитувати

1.
Гіптерс З. ЕКОНОМІЧНА ОСВІТА ДІТЕЙ І ДОРОСЛИХ НА ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ: ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ. Нові технології навчання [інтернет]. 03, Березень 2020 [цит. за 19, Грудень 2024];1(94):79-87. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/12