НАПРЯМИ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ ІНТЕГРАЦІЇ В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Вікторія Желанова

Ключові слова:

інтеграція, європейська інтеграція, парадигмальна, поліпідхідна інтеграція, дидактична інтеграція

Анотація

У статті проаналізовано сутність феномену інтеграції в контексті викликів глобалізованого світу. Обґрунтовано актуальність досліджуваної проблеми й стан її розробленості. Використано комплекс методів дослідження, а саме: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення. Представлено дефініцію поняття інтеграція. Розкрито напрями реалізації стратегії інтеграції в сучасній освіті в Україні. Розглянуто Європейську інтеграцію як вид регіональної інтеграції, що є більш глобальним напрямом інтеграції, яка стала важливим чинником трансформації вітчизняної системи освіти. Розкрито поняття транснаціональний освітній простір, транснаціональна вища освіта. Репрезентовано парадигмальну інтеграцію як ґрунтовний напрям інтеграції в освітньому просторі України. З’ясовано, що сучасна освітня парадигма в Україні інтегрує ідеї особистісної, смислової, рефлексивної, когнітивної парадигм освіти, тобто є їх поліпарадигмальним синтезом. Доведено, що інтеграційні процеси в освітньому просторі України пов’язані з явищем поліпідхідності, як єдності системного, діяльнісного, аксіологічного, акмеологічного, компетентнісного, суб’єктного, технологічного, середовищного та інших наукових підходів. Проаналізовано дидактичний напрям інтеграції, а саме: міждисциплінарну інтеграцію, створення інтегративних курсів, інтеграцію на рівні тем, розділів, понять у межах однієї дисципліни.

Біографія автора

Вікторія Желанова

доктор педагогічних наук, доцент,

професор кафедри теорії та історії педагогіки,

Київський університет імені Бориса Грінченка

##submission.downloads##

Опубліковано

2020

Як цитувати

1.
Желанова В. НАПРЯМИ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ ІНТЕГРАЦІЇ В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ. НТН [інтернет]. 03, Березень 2020 [цит. за 15, Листопад 2024];1(94):138-42. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/21