Формування національної свідомості студентів у процесі вивчення камерно-вокальних творів на слова Т. Шевченка на заняттях з акомпанементу

Автор(и)

  • Наталія Матвієнко

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.95.2021.17

Ключові слова:

Т.Г. Шевченко, музика, поезія, пісня, різножанровість, народнопісенна творчість, солоспіви, романси-пейзажі, лірико-драматичні романси, романси-балади, солоспіви-монологи

Анотація

У статті проаналізовано різножанрову палітру віршів геніального українського поета Тараса Шевченка, які покладені на музику українських композиторів і вивчаються на заняттях навчальної дисципліни «Акомпанемент» в педагогічному коледжі. Здійснено спробу аналізу загальних та індивідуальних особливостей композиторських стилів, манер письма та виражальних засобів, що дало поштовх розвитку української музики. Автор наголошує на тому, що полум’яна, патріотична, насичена бунтарськими ідеями поезія Т. Г. Шевченка, а саме збірка «Кобзар» стала тією основою, на якій значною мірою розвивалася як література, так і музичне мистецтво нашого народу. Творчість народного поета, революціонера-демократа була невичерпним джерелом для українських музикантів як східних, так і західних областей України. Геній Т. Шевченка стимулювала надчутливість його натури, сильна природна інтуїція, образне мислення у поєднанні з почуттям міри, що виявлялися не тільки в його поетичній творчості, а й у малярстві, у власному виконанні як своїх творів, так і народних пісень, які він дуже любив, які були рідними з дитинства.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021

Як цитувати

1.
Матвієнко Н. Формування національної свідомості студентів у процесі вивчення камерно-вокальних творів на слова Т. Шевченка на заняттях з акомпанементу. Нові технології навчання [інтернет]. 15, Грудень 2021 [цит. за 25, Грудень 2024];(95):148-57. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/215