Методологічні засади цифровізації інформаційно-освітнього середовища закладу професійної освіти

Автор(и)

  • Андрій Гуржій
  • Валентина Радкевич
  • Микола Пригодій

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.2022.96.06

Ключові слова:

інформаційно-освітнє середовище (ІОС), методологічні підходи цифровізації, принципи цифровізації, професійна освіта, цифровізація

Анотація

Ефективне здійснення цифровізації інформаційно-освітнього середовища (ІОС) закладу професійної освіти потребує визначення методологічних засад підготовки розробників, здобувачів професійної освіти та викладачів, одночасно з розробкою моделей та методик викладання навчальних курсів. Несистемне здійснення цифровізації ІОС негативно впливає на забезпечення якості, інтерактивності та індивідуалізації навчання, встановлення зворотного зв’язку здобувача професійної освіти з викладачами, та на контроль і облік результатів освітнього процесу.

Проаналізовано особливості цифровізації інформаційно-освітнього середовища закладу професійної освіти та обґрунтувати методологічні засади даного процесу.

Встановлено, що ІОС закладу професійної освіти повинне забезпечувати здобувачів професійної освіти, викладачів та адміністрацію найновітнішою, достовірною і повною інформацією, яка використовується для ефективного розв’язання виникаючих проблем, під час організації та здійсненні освітнього процесу; доведено, що вибіркова, фрагментальна цифровізація ІОС, яка певною мірою покращує лише окремі показники якості освітнього процесу і не забезпечує новий якісний рівень функціонування ІОС на основі запропонованих методологічних засад.

Цифровізацію ІОС закладу професійної освіти необхідно здійснювати системно з урахуванням методологічних підходів (системного; інформаційного; технологічного; компетентнісного; особистісно-орієнтованого) та концептуальних основ цифрових технологій (випереджаючого забезпечення достовірною, актуальною, навчальною інформацією, всеохоплюючого характеру цифровізації). Це дозволить організувати в закладах професійної освіти якісний інноваційний освітній процес із забезпеченням індивідуалізації, інтерактивності, інклюзивності, гнучкого контролю та обліку результатів навчання.

Біографії авторів

Андрій Гуржій

Інститут професійної освіти НАПН України

Валентина Радкевич

Інститут професійної освіти НАПН України

Микола Пригодій

Інститут професійної освіти НАПН України

##submission.downloads##

Опубліковано

2022

Як цитувати

1.
Гуржій А, Радкевич В, Пригодій М. Методологічні засади цифровізації інформаційно-освітнього середовища закладу професійної освіти. Нові технології навчання [інтернет]. 30, Грудень 2022 [цит. за 23, Грудень 2024];(96):44-53. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/317