Методологічні засади цифровізації інформаційно-освітнього середовища закладу професійної освіти
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.2022.96.06Ключові слова:
інформаційно-освітнє середовище (ІОС), методологічні підходи цифровізації, принципи цифровізації, професійна освіта, цифровізаціяАнотація
Ефективне здійснення цифровізації інформаційно-освітнього середовища (ІОС) закладу професійної освіти потребує визначення методологічних засад підготовки розробників, здобувачів професійної освіти та викладачів, одночасно з розробкою моделей та методик викладання навчальних курсів. Несистемне здійснення цифровізації ІОС негативно впливає на забезпечення якості, інтерактивності та індивідуалізації навчання, встановлення зворотного зв’язку здобувача професійної освіти з викладачами, та на контроль і облік результатів освітнього процесу.
Проаналізовано особливості цифровізації інформаційно-освітнього середовища закладу професійної освіти та обґрунтувати методологічні засади даного процесу.
Встановлено, що ІОС закладу професійної освіти повинне забезпечувати здобувачів професійної освіти, викладачів та адміністрацію найновітнішою, достовірною і повною інформацією, яка використовується для ефективного розв’язання виникаючих проблем, під час організації та здійсненні освітнього процесу; доведено, що вибіркова, фрагментальна цифровізація ІОС, яка певною мірою покращує лише окремі показники якості освітнього процесу і не забезпечує новий якісний рівень функціонування ІОС на основі запропонованих методологічних засад.
Цифровізацію ІОС закладу професійної освіти необхідно здійснювати системно з урахуванням методологічних підходів (системного; інформаційного; технологічного; компетентнісного; особистісно-орієнтованого) та концептуальних основ цифрових технологій (випереджаючого забезпечення достовірною, актуальною, навчальною інформацією, всеохоплюючого характеру цифровізації). Це дозволить організувати в закладах професійної освіти якісний інноваційний освітній процес із забезпеченням індивідуалізації, інтерактивності, інклюзивності, гнучкого контролю та обліку результатів навчання.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Андрій Гуржій , Валентина Радкевич, Микола Пригодій
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)