МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Лілія Кучинська

Ключові слова:

здоров’язбережувальна компетентність, професійно-особистісне здоров'я, збереження професійного здоров’я, фахівці, педагогічні працівники, заклад дошкільної освіти

Анотація

У статті акцентовано увагу на актуальності проблеми формування здоров’язбережувальної  компетентності фахівців закладів дошкільної освіти як основи ефективної реалізації їх потенціалу в педагогічній діяльності. Висвітлено питання збереження професійно-особистісного здоров’я педагогів, оскільки тенденції та виклики в напрямку підвищення якості дошкільної освіти потребують від них постійного професійного росту, соціальної й професійної мобільності. Здійснено аналіз понятійної категорії «здоров’язбережувальна компетентність педагога» та розкрито її структурні компоненти, а саме: ціннісно-мотиваційний, когнітивний, операційно-технологічний та компонент особистих і професійних якостей. Розглянуто здоров’язбережувальну функцію педагога, яка полягає в здатності до збереження власного здоров’я та проявляється в певних ознаках, а саме: у збереженні здоров’я фізичного, соціального, психічного й духовного (власного та здоров’я людей з оточення); застосуванні навичок здорового способу життя, гармонізації режиму праці й відпочинку; запобіганні й попередженні професійного стресу та вигорання. Рекомендовано низку нестандартних форм методичної роботи, які акцентують увагу педагогів на необхідності володіння арсеналом способів збереження та відновлення професійного здоров’я.

Біографія автора

Лілія Кучинська

методист з дошкільної освіти,

Комунальний заклад  «Житомирський ОІППО»

Житомирської обласної ради

##submission.downloads##

Опубліковано

2020

Як цитувати

1.
Кучинська Л. МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. НТН [інтернет]. 03, Березень 2020 [цит. за 03, Липень 2024];1(94):215-20. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/34