Етапи мистецької підготовки здобувачів вищої освіти до організації музично-ігрової діяльності з учнями в умовах реалізації концепції Нової української школи

Автор(и)

  • Наталія Мар’євич КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського» https://orcid.org/0000-0003-3166-7919

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.97.2023.97.12

Ключові слова:

здобувачі вищої освіти, інноваційні підходи, реформування освіти, мистецько-педагогічна підготовка, молодші школярі, музична гра, музично-ігрова діяльність, Нова українська школа, педагогічні умови, етапи підготовки, авторські ігрові прийоми, інфографіка, музично-ігрові проєкти, матриця гри, музично-ігрове портфоліо

Анотація

У статті висвітлено інноваційні підходи до культурологічного спрямування мистецької підготовки здобувачів вищої освіти. Розглянуто вимоги до підготовки нової генерації конкурентоспроможних, цілеспрямованих, творчих фахівців у галузі музичної педагогіки. Проаналізовано досвід педагогів-музикантів, які збагатили світову та вітчизняну музично-педагогічну думку, сприяли розробці нових концепцій та підходів масового музичного виховання, формуванню художньо-естетичних інтересів і потреб обдарованої молоді. Обґрунтовано наукові погляди педагогів сучасності щодо якісної підготовки здобувачів вищої освіти у процесі реформування системи професійної освіти та реалізації концепції Нової української школи. Досліджено необхідність цілеспрямованого використання гри в роботі з учнями, що має великий педагогічний потенціал і найбільшою мірою створює атмосферу психічного комфорту. Автором проаналізовано види ігор, класифікацію музичних ігор, що можуть бути використані в освітньому процесі. Розглянуто музично-ігрову діяльність молодших школярів як освітньо-виховний феномен, як засіб употужнення соціалізації дитини в процесі доцільного включення її в добровільну, художньо спрямовану, полікультурно оснащену колективну взаємодію. Схарактеризовано перспективні напрямки інноваційної підготовки здобувачів вищої освіти до організації музично-ігрової діяльності, котрі інтерпретуються як спеціально створені педагогічні умови, що необхідні для забезпечення ефективності фахової підготовки. Науковцем запропоновано вивчення на бакалавраті спецкурсу «Практикум з організації музично-ігрової діяльності в освітньому процесі НУШ», охарактеризовано етапи мистецької підготовки здобувачів вищої освіти, висвітлено перспективні напрямки інноваційної підготовки майбутніх учителів початкових класів з використанням авторських ігрових прийомів, мультимедійних технологій, інтернет-мережі, графічного, відеозображення, музично-ігрових проєктів, описано зміст і структуру матриці гри, запропоновано приклади тематично-інтегрованого підходу до використання музичних ігор в освітньому процесі Нової української школи.

Біографія автора

Наталія Мар’євич, КЗВО «Барський гуманітарно-педагогічний коледж імені Михайла Грушевського»

кандидат педагогічних наук

##submission.downloads##

Опубліковано

2023

Як цитувати

1.
Мар’євич Н. Етапи мистецької підготовки здобувачів вищої освіти до організації музично-ігрової діяльності з учнями в умовах реалізації концепції Нової української школи. НТН [інтернет]. 17, Грудень 2023 [цит. за 29, Квітень 2024];(97):98-107. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/384