МЕДІАОСВІТА ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ПРИ ВИВЧЕННІ КУРСУ «УКРАЇНСЬКА МОВА ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ»
Ключові слова:
медіаосвітні технології, медіаосвіта як технологія, медіадидактика, малі жанри наукової прози, українська мова за професійним спрямуванням, медична терміносистемаАнотація
Аналіз останніх досліджень і публікацій з проблеми засвідчує прискорений темп упровадження медіаосвітніх технологій у навчальний процес вищої школи. У низці публікацій ідеться про дисертаційні роботи, які переконали в потужних можливостях медіаосвітнього підходу в осучасненні навчального процесу. Однак серед досліджень допоки немає таких, котрі були б зорієнтовані на розвиток медіакомпетентості майбутнього лікаря, хоча окремі публікації наявні. Навчальний курс «Сучасна українська мова за професійним спрямуванням» можна збагатити зверненням до інтернет-джерел, водночас познайомити студентів із сучасниками, позиції яких щодо української мови відіграють визначну роль у суспільстві, з актуальними проблемами мови і культури. Медіадидактика як сукупність упорядкованих знань про принципи, зміст, методи, засоби і форми організації навчально-виховного процесу з використанням масовокомунікаційних джерел забезпечує розв’язання навчально-виховних завдань вищої школи з використанням ЗМІ, формує мадіакомпетентність майбутніх фахівців. Технології медіаосвіти, об’єднані терміном «медіадидактика», сьогодні передбачають залучення до навчального процесу як традиційних засобів масової інформації (періодичні видання, радіо, телебачення, кіно тощо), так і засобів новітніх інформаційних технологій, а саме – програмно-апаратні засоби і пристрої, що функціонують на базі обчислювальної техніки; використовують також сучасні способи і системи інформаційного обміну, що забезпечують операції збирання, накопичення, збереження, оброблення й передавання інформації. Присутність медіаосвітніх технологій спонукає до їхньої активної пропаганди, проте й сама медіосвіта може розглядатися як навчальна технологія сучасної медіадидактики. Це трапляється тоді, коли у навчальний процес «вплетено» інформацію про різні можливості й призначення медіа. Автори ілюструють це прикладом залучення медіаосвітніх засобів до вивчення деяких тем курсу «Українська мова за професійним спрямуванням».
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Ганна Онкович, Марина Боголюбова, Наталя Флегонтова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)