МЕДІАОСВІТА ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ПРИ ВИВЧЕННІ КУРСУ «УКРАЇНСЬКА МОВА ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ»

Автор(и)

  • Ганна Онкович
  • Марина Боголюбова
  • Наталя Флегонтова

Ключові слова:

медіаосвітні технології, медіаосвіта як технологія, медіадидактика, малі жанри наукової прози, українська мова за професійним спрямуванням, медична терміносистема

Анотація

Аналіз останніх досліджень і публікацій з проблеми засвідчує прискорений темп упровадження медіаосвітніх технологій у навчальний процес вищої школи. У низці публікацій ідеться про дисертаційні роботи, які переконали в потужних можливостях медіаосвітнього підходу в осучасненні навчального процесу. Однак серед досліджень допоки немає таких, котрі були б зорієнтовані на розвиток медіакомпетентості майбутнього лікаря, хоча окремі публікації наявні. Навчальний курс «Сучасна українська мова за професійним спрямуванням» можна збагатити зверненням до інтернет-джерел, водночас познайомити студентів із сучасниками, позиції яких щодо української мови відіграють визначну роль у суспільстві, з актуальними проблемами мови і культури. Медіадидактика як сукупність упорядкованих знань про принципи, зміст, методи, засоби і форми організації навчально-виховного процесу з використанням масовокомунікаційних джерел забезпечує розв’язання навчально-виховних завдань вищої школи з використанням ЗМІ, формує мадіакомпетентність майбутніх фахівців. Технології медіаосвіти, об’єднані терміном «медіадидактика», сьогодні передбачають залучення до навчального процесу як традиційних засобів масової інформації (періодичні видання, радіо, телебачення, кіно тощо), так і засобів новітніх інформаційних технологій, а саме – програмно-апаратні засоби і пристрої, що функціонують на базі обчислювальної техніки; використовують також сучасні способи і системи інформаційного обміну, що забезпечують операції збирання, накопичення, збереження, оброблення й передавання інформації. Присутність медіаосвітніх технологій спонукає до їхньої активної пропаганди, проте й сама медіосвіта може розглядатися як навчальна технологія сучасної медіадидактики. Це трапляється тоді, коли у навчальний процес «вплетено» інформацію про різні можливості й призначення медіа. Автори ілюструють це прикладом залучення медіаосвітніх засобів до вивчення деяких тем курсу «Українська мова за професійним спрямуванням».

Біографії авторів

Ганна Онкович

доктор педагогічних наук, професор,

дійсний член громадської академії АМСКП «Полісся»,

Київський медичний університет

Марина Боголюбова

старший викладач,

Київський медичний університет

Наталя Флегонтова

кандидат педагогічних наук, доцент,

Київський медичний університет

##submission.downloads##

Опубліковано

2020

Як цитувати

1.
Онкович Г, Боголюбова М, Флегонтова Н. МЕДІАОСВІТА ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ПРИ ВИВЧЕННІ КУРСУ «УКРАЇНСЬКА МОВА ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ». Нові технології навчання [інтернет]. 03, Березень 2020 [цит. за 19, Грудень 2024];1(94):253-9. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/40