ҐЕНЕЗА ПЕДАГОГІЧНОЇ РИТОРИКИ: СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК

Автор(и)

  • Ольга Гилярська

Ключові слова:

риторична компетентність, педагогічна риторика, риторична спадщина, майбутній педагог, розвивальна освіта

Анотація

У статті представлено результати історичного досвіду красномовства з погляду педагогічної риторики. Наголошено, що обов‟язковим компонентом педагогічної майстерності є наявність у освітніх працівників риторичної компетентності. Установлено, що формування риторичної компетентності неможливе без осмислення спадщини педагогічної риторики з позицій розвивального підходу до формування різнобічно вихованої особистості засобами педагогічного красномовства. На основі аналізу праць науковців досліджено становлення та розвиток педагогічної риторики. Узагальнено історичний досвід красномовства з погляду педагогічної риторики як основи розвивальної освіти, яка насамперед спрямовується на мисленнєво-мовленнєвий розвиток особи. Акцентовано, що у системі роботи з формування риторичної компетентності важливе значення має аналіз та осмислення риторичної спадщини, що ґрунтовно впливає на вироблення власного стилю професійно-риторичної діяльності майбутнього педагога. Визначено перспективи дослідження проблеми розвитку педагогічної риторики.

Біографія автора

Ольга Гилярська

аспірант Житомирського державного університету імені Івана Франка 

викладач КЗ “Бердичівський педагогічний коледж”, Україна

ORCID ID: 0000-0003-3013-2015

##submission.downloads##

Опубліковано

2019

Як цитувати

1.
Гилярська О. ҐЕНЕЗА ПЕДАГОГІЧНОЇ РИТОРИКИ: СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК. НТН [інтернет]. 19, Грудень 2019 [цит. за 02, Травень 2024];(92):67-7. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/63