ДИНАМІКА СФОРМОВАНОСТІ ДІЯЛЬНІСНОГО КОМПОНЕНТУ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА-ДОСЛІДНИКА
Ключові слова:
розвиток особистості, професійний розвиток, професійно-творчий розвиток, науково-дослідницька компетентність, педагог-дослідник, середовище науково-педагогічної школиАнотація
У статті представлено результати оцінки діяльнісного критерію розробленої автором моделі, що полягала у з’ясуванні рівня значущості здійснення науково-дослідницької діяльності у середовищі науково-педагогічної школи на формування та розвиток низки умінь. Досліджуваним категоріям педагогів-дослідників необхідно було оцінити рівень сформованості того чи іншого уміння, набутий під час навчання у закладі вищої освіти, порівняно з рівнем, який сформувався у них протягом час певного часу роботи над науковим дослідженням. Оцінка формувалася Респонденти на основі самоаналізу оцінювали набуті уміння, зокрема: підбирати психолого-педагогічну літературу відповідно до теми дослідження; формулювати мету та завдання дослідницької діяльності на різних етапах експерименту (констатувальному, формувальному, контрольному) та розробляти програми цих етапів; відбирати методи дослідження й розробляти діагностичні методики (тести, анкети тощо); оцінювати адекватність змісту цілям дослідницької програми та проводити аналіз результатів експерименту; комунікувати з об’єктами дослідження; представляти науковій спільноті результати досліджень у формі статей, докладів, тез, презентацій тощо; виокремлювати проблему дослідження в реальній ситуації та проєктувати програму її вивчення. Крім того, у статті наведено визначення понять, переважно авторських, якими оперує дослідниця у статті: педагог-дослідник, розвиток особистості, професійний розвиток особистості, професійно-творчий розвиток особистості педагога-дослідника та науково-дослідницька компетентність педагога-дослідника.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Наталія Бірук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)