ДЕМОКРАТИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Ключові слова:
демократизація освіти, децентралізація, освітній процес, університетська автономія, кадрова політика, освітня програмаАнотація
У статті розглянуто питання впровадження демократичних процесів у систему вищої освіти. Досліджено особливості розгортання демократичних процесів у вітчизняній системі вищої освіти. Визначено напрями демократизації освіти та основні чинники демократизації на рівні управління освітньою галуззю та окремим закладом вищої освіти. Доведено, що демократизація освіти проявляється через проникнення принципів демократії в усі складові системи освіти – структуру закладів освіти, яка інтенсивно модернізується, управління, зміст і освітній процес, кадрову політику, сферу контролю тощо. Визначено передумови ефективного впровадження демократії: розширення автономії закладів вищої освіти, демократизація нормативно-правового поля, відсутність ідеологізації освіти, формування освітніх програм на компетентнісній основі. Розглянуто необхідність оновлення освітніх програм з врахуванням сучасних потреб інтеграції до світового освітнього простору. Зазначено важливість залучення роботодавців до створення стандартів вищої освіти нового покоління та формування освітніх програм. Обґрунтовано ідею студентоцентричного навчання, принципами якого є самоорганізація, гнучкість, самонавчання, аналіз та впровадження інновацій, нестандартне творче мислення.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Оксана Власюк, Тетяна Дараган
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)