ПЕРСПЕКТИВНІ НАПРЯМКИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Ключові слова:
вчитель, майбутній учитель, інноваційна педагогічна діяльність, творчість, мобільність, модернізаціяАнотація
У статті розглядається проблема підготовки майбутніх учителів до інноваційної педагогічної діяльності; аналізуються чинники виникнення і поширення новацій в сучасній системі освіти; визначається необхідність індивідуально-творчого розвитку особистості майбутнього вчителя, його педагогічних здібностей і професійно значущих якостей в період навчання у ЗВО. Окреслюються пріоритетні шляхи підготовки майбутніх вчителів до інноваційної діяльності: індивідуалізація процесу навчання і розвиток творчого потенціалу студентів; розвиток гнучкості мислення, здатності орієнтуватися в нових програмах та інноваційних технологіях, методах і прийомах педагогічної діяльності; розвиток здатності до роботи, побудованої на принципах педагогіки співробітництва/партнерства; формування інтеграційного підходу до викладання предметів педагогічного циклу; формування у студентів уявлення про можливості роботи з науково-педагогічною літературою з використанням ресурсів мережі Інтернет; формування умінь і навичок роботи з електронними бібліографічними базами даних; розширення та поглиблення знань в сфері роботи з різними джерелами інформації. За таких умов, педагогічна практика висуває низку вимог, відповідно до яких професійна підготовка вчителя в сучасних вищих навчальних закладах має бути орієнтована на відтворення потенційних можливостей особистості, її творчої основи, необхідної для ефективного здійснення педагогічної діяльності в контексті інноваційних процесів. Досягнення цієї мети вимагає змінити загальний підхід до професійної підготовки вчителя, надати йому особистісно-орієнтований характер, зробити його таким, який передбачає розвиток індивідуальних здібностей, творчого потенціалу, професійно значущих якостей особистості та особливостей майбутнього вчителя.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олександр Вознюк, Олександра Дубасенюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)