ПЕРСПЕКТИВНІ НАПРЯМКИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Олександр Вознюк Житомирський державний університет імені Івана Франка
  • Олександра Дубасенюк Житомирський державний університет імені Івана Франка

Ключові слова:

вчитель, майбутній учитель, інноваційна педагогічна діяльність, творчість, мобільність, модернізація

Анотація

У статті розглядається проблема підготовки майбутніх учителів до інноваційної педагогічної діяльності; аналізуються чинники виникнення і поширення новацій в сучасній системі освіти; визначається необхідність індивідуально-творчого розвитку особистості майбутнього вчителя, його педагогічних здібностей і професійно значущих якостей в період навчання у ЗВО. Окреслюються пріоритетні шляхи підготовки майбутніх вчителів до інноваційної діяльності: індивідуалізація процесу навчання і розвиток творчого потенціалу студентів; розвиток гнучкості мислення, здатності орієнтуватися в нових програмах та інноваційних технологіях, методах і прийомах педагогічної діяльності; розвиток здатності до роботи, побудованої на принципах педагогіки співробітництва/партнерства; формування інтеграційного підходу до викладання предметів педагогічного циклу; формування у студентів уявлення про можливості роботи з науково-педагогічною літературою з використанням ресурсів мережі Інтернет; формування умінь і навичок роботи з електронними бібліографічними базами даних; розширення та поглиблення знань в сфері роботи з різними джерелами інформації. За таких умов, педагогічна практика висуває низку вимог, відповідно до яких професійна підготовка вчителя в сучасних вищих навчальних закладах має бути орієнтована на відтворення потенційних можливостей особистості, її творчої основи, необхідної для ефективного здійснення педагогічної діяльності в контексті інноваційних процесів. Досягнення цієї мети вимагає змінити загальний підхід до професійної підготовки вчителя, надати йому особистісно-орієнтований характер, зробити його таким, який передбачає розвиток індивідуальних здібностей, творчого потенціалу, професійно значущих якостей особистості та особливостей майбутнього вчителя.

Біографії авторів

Олександр Вознюк, Житомирський державний університет імені Івана Франка

доктор педагогічних наук, професор,

Олександра Дубасенюк, Житомирський державний університет імені Івана Франка

доктор педагогічних наук, професор,

##submission.downloads##

Опубліковано

2020

Як цитувати

1.
Вознюк О, Дубасенюк О. ПЕРСПЕКТИВНІ НАПРЯМКИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. НТН [інтернет]. 12, Січень 2020 [цит. за 19, Травень 2024];1(93):50-7. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/99