ПРОФЕСІЙНИЙ САМОРОЗВИТОК МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Authors

  • Світлана Вітвицька

Keywords:

неперервна педагогічна освіта, саморозвиток, професійний саморозвиток майбутнього викладача, інформаційні технології, інформаційна грамотність, професійна компетентність, компетентність саморозвитку

Abstract

У статті проаналізовано та обґрунтовано сутність понять «професійний саморозвиток майбутнього викладача», «неперервна педагогічна освіта», «інформаційні технології», «інформаційна грамотність», «інформаційна компетентність» та визначається їх роль у формуванні  професійної компетентності та компетентності саморозвитку майбутніх викладачів–магістрів освіти у процесі вивчення педагогіки вищої школи. Визначено особливості використання інформаційних технологій навчання у процесі вивчення педагогіки вищої школи у таких варіантах: перший – технологія як проникнення (застосування комп’ютерного навчання з окремих тем і розділів); другий – як основна (застосування у процесі вивчення базових тем); третій – як монотехнологія (коли весь процес навчання – діагностика, управління, моніторинг – проводиться з використанням комп’ютера). З метою професійного саморозвитку та підвищення інформаційної грамотності студентів магістратури у процесі вивчення педагогіки вищої школи пропонуються інтерактивні навчальні програми.

Ключові слова: неперервна педагогічна освіта, саморозвиток, професійний саморозвиток майбутнього викладача, інформаційні технології, інформаційна грамотність, професійна компетентність, компетентність саморозвитку.

 

Svitlana Vitvytska. Professional Self-Development of the Prospective Teachers at Higher Education Institutions by Means of Information TechnologiesThe article analyzes and substantiates the essence of the concepts of «prospective teacher's professional self-development», «continuing professional development of teachers», «information technologies», «information literacy», «information competence» and defines their role in shaping professional competence and competence of prospective teachers’ (Master’s degree) self-development in the process of studying higher education pedagogy. The peculiarities of the use of educational information technologies in the process of studying higher education pedagogy in the following variants are defined: the first one is technology as penetration (the use of computer learning on separate topics and sections); the second – as the main one (application in the process of studying the basic topics); and the third – as monotechnology (when the whole process of learning – diagnosis, management, monitoring – is done using a computer). For the purpose of professional self-development and increase of Master students’ information literacy in the process of studying pedagogy of higher education pedagogy the interactive educational programs are offered.Key words: continuing professional development of teachers, self-development, professional self-development of the prospective teacher, information technologies, information literacy, professional competence, competence of self-development.

 

Author Biography

Світлана Вітвицька

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки,

професійної освіти та  управління освітніми закладами,

Житомирський державний університет імені Івана Франка

Published

2020-03-03

How to Cite

1.
Вітвицька С. ПРОФЕСІЙНИЙ САМОРОЗВИТОК МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Нові технології навчання [Internet]. 2020 Mar. 3 [cited 2024 Dec. 19];1(94):50-4. Available from: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/7