Особливості сприйняття особистістю творів різних видів мистецтва
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.97.2023.97.04Ключові слова:
мистецтво, сприймання, художнє сприймання, урок мистецтва, естетичне виховання, учні початкових класівАнотація
У статті розглядаються проблеми розвитку художнього сприйняття особистості, зокрема художнього як учні початкових класів сприймають твори мистецтва. Автор обґрунтовує думку про значення мистецтва як засобу естетичного виховання молодого покоління. Доведено, що художньо-творче сприйняття має загальні закономірності сприйняття як відображення предметів та явищ у сукупності всіх їхніх властивостей і частин при безпосередньому впливі на органи чуттів. Найважливіші особливості сприйняття – чуттєва безпосередність, цілісність, усвідомленість, «переживання предмета» – є неодмінними в художньому сприйнятті.
Мета статті – обґрунтування психологічних особливостей творчого сприйняття учнями початкових класів творів різних видів мистецтва. Практика доводить, що залучення учнів до естетичного сприймання творів різних видів мистецтва має свою специфіку, зумовлену віковими особливостями дітей. Про це треба пам’ятати, оскільки учні початкових класів ще не можуть зосередити довільну увагу на розглядуваному. У них відсутні навички оцінної діяльності (не вміють аналізувати твір мистецтва). Це має компенсувати правильна методика організації сприймання художнього твору. Автори запропонували методичні моделі знайомства учнів із творами різних видів мистецтва. Зазначено, що, з огляду на мистецький жанр твору, вікові особливості сприймання учнями певного віку, важливо обирати ті види роботи над твором, які б допомагали зрозуміти побачене, виявити, засвоїти предмети і явища картини в тому порядку й повноті, як прагнув автор, подивитися на речі його очима, мислити його думками, переживати разом із ним, тобто, дати школярам змогу зрозуміти позицію автора та водночас виявити власний емоційно-естетичний відгук на зображене.
Автори дійшли висновку, що сприймання творів мистецтва є важливим аспектом мистецької освіти учнів закладів загальної середньої освіти. Через художні образи діти збагачують свої почуття, емоції, пізнають різноманітність навколишнього світу. Водночас творчо й емоційно розвиваються. Правильне опрацювання твору мистецтва сприяє єдності морального, розумового, естетичного виховання учнів. А тому так важливо для дітей сприймати мистецькі твори через активну естетичну діяльність.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Анна Гуд, Алла Ільченко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)