МОРАЛЬНО-ПРАВОВА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГА – ІМПЕРАТИВ ЧАСУ

Автор(и)

  • Григорій Васянович

Ключові слова:

морально-правова відповідальність, педагог, морально-правова свідомість, морально-правові відносини, морально-правова діяльність

Анотація

У статті аналізується важлива педагогічна проблема, пов‟язана із морально-правовою відповідальністю педагога. Автор обґрунтовує процес актуалізації названого феномена у сучасній педагогічній практиці, доводить, що морально-правова відповідальність педагога реалізується як у перспективному, так і ретроспективному аспектах. Перспективний аспект характеризується високим рівнем усвідомленості особистістю сучасного і майбутнього розвитку нації і людства, цілеспрямованої, вільної діяльності людини. Педагогом навчального закладу вона здійснюється у творчому оволодінні знаннями, самовдосконаленні, самореалізації своїх сил і здібностей. Дослідження здійснюється на тривимірному взаємозв‟язку таких складових: свідомості і самосвідомості, відносин і діяльності. Рівень свідомості і самосвідомості характеризує реальний вияв морально-правової відповідальності педагога, і, навпаки, високий рівень морально-правової відповідальності засвідчує наявність свідомості і самосвідомості педагога. Акцентується, що морально-правові відносини у педагогічному середовищі будуються за двома основними принципами: субординаційному (вертикальному) і координаційному (горизонтальному). Високий рівень сформованості морально-правової відповідальності – це вірний шлях до вільної, творчої діяльності особистості педагога.

Біографія автора

Григорій Васянович

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри гуманітарних дисциплін та соціальної роботи Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, Україна

ORCID ID: 0000-0002-2346-193X

##submission.downloads##

Опубліковано

2019

Як цитувати

1.
Васянович Г. МОРАЛЬНО-ПРАВОВА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГА – ІМПЕРАТИВ ЧАСУ. НТН [інтернет]. 19, Грудень 2019 [цит. за 23, Листопад 2024];(92):40-6. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/59