РОЛЬОВА ПОВЕДІНКА У ЗВ’ЯЗКУ ІЗ СОЦІАЛІЗАЦІЄЮ ОСОБИСТОСТІ
Ключові слова:
соціалізація, студентська молодь, рольова поведінка, соціальна роль, статус особистості, показники рольової поведінкиАнотація
Стаття містить результати теоретико-методичних засад дослідження проблеми рольової поведінки у зв‟язку із соціалізацією особистості. Вивчення й становлення адекватної рольової поведінки молоді, засвоєння й виконання соціальних ролей, впровадження ефективних психолого-педагогічних засобів формування рольової поведінки у студентської молоді сприятиме досягненню головної мети діяльності вищого закладу освіти, а саме – максимальному розвитку у студентів адаптаційних можливостей. Аналіз психолого-педагогічної літератури свідчить про те, що рольова поведінка – це практичне виконання соціальних ролей, реальні вчинки людей, опосередковані вимогами і очікуванням оточуючих, особистісними властивостями людини, її уявленнями про оточуючих людей і про саму себе. Важливим є врахування її зв‟язку з такими поняттями: соціальна роль, статус особистості, структура рольової поведінки. Під поняттям “соціальна роль” розуміють відповідний прийнятим нормам спосіб поведінки людини залежно від її статусу чи позиції в суспільстві, в системі міжособистісних відносин. Роль, як поведінкова характеристика людини, відображає динамічний аспект соціального статусу індивіда, а засвоєння ролей є умовою його соціалізації (зокрема соціальної адаптації) та особистісного зростання. Поняттям “статус” визначається місце індивіда в системі міжособистісних відносин у групі чи суспільстві, його права, обов‟язки і привілеї. Водночас, він також є показником визнання групою чи суспільством значущості людини.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Світлана Горбенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)