ПЕДАГОГІЧНЕ ПРОЕКТУВАННЯ МОРАЛЬНИХ ЯКОСТЕЙ УЧНІВ ТРЕНЕРОМ-ВИКЛАДАЧЕМ
Ключові слова:
тренер-викладач, спортивна діяльність, моральні якості, педагогічне проектуванняАнотація
У статті представлено результати розгляду готовності тренерів-викладачів до формування моральних якостей учнів. На основі аналізу навчальної документації, планів-конспектів та перспективного планування роботи тренером-викладачем встановлено недостатньо ефективне використання виховних можливостей спортивно-тренувальної діяльності задля формування моральних якостей учнів: виховний процес здійснюється епізодично, відсутня чітка методика роботи. Досвід тренерської роботи та аналіз педагогічної практики виховної роботи у спеціалізованих навчальних закладах спортивного профілю доводять ефективність педагогічного проектування результатів морального виховання учнів. Окреслено етапи досліджуваного процесу (формулювання мети та очікуваного результату, конкретизація виховних цілей та завдань, підбір ефективного методичного інструментарію формування моральних якостей учнів, проектування дії суб‟єктів виховного впливу на особистість учня) з урахуванням вікових можливостей учнів та відповідно до умов навчання та виховання у спеціалізованих навчальних закладах спортивного профілю. Пріоритетними є: 1) формування емоційно-емпатійного компоненту моральності особистості; потреби усвідомлювати свої відчуття, розвиток емоційного інтелекту; накопичення емоційно-чуттєвого досвіду; 2) формування когнітивно-аксіологічного компоненту моральності учня; вироблення етичного зразка поведінки й формування бажання його наслідувати; 3) формування потребово-мотиваційного компоненту моральності; етичної потреби й вироблення моральної позиції; 4) формування практично-діяльнісного компоненту моральності учня; вироблення морально-духовного вміння і звички моральної вчинкової діяльності. Визначено перспективи застосування досвіду педагогічного проектування у роботі тренера-викладача з проекцією на формування успішного та благополучного спортсмена.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Андрій Лайчук, Данило Самойленко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)