РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ
Ключові слова:
комунікативні вміння, здобувач освіти, початкова школа, компетентнісний підхідАнотація
У статті розглянуто важливі аспекти проблеми розвитку комунікативних умінь молодших учнів у контексті вимог Державного стандарту початкової освіти (2018 р.) і Нової української школи. На основі аналізу наукової та навчально-методичної літератури, вивчення передового педагогічного досвіду й використання позитивних результатів власної педагогічної діяльності в початкових класах загальноосвітньої школи автором запропоновано шляхи розвитку комунікативних умінь учнів на засадах компетентнісного підходу. Особливу увагу приділено таким видам мовленнєвої діяльності, як аудіювання та говоріння. Окреслено напрямки розвитку аудіативних умінь учнів молодших класів, запропоновано зміст аудіативних завдань і вправ з розвитку діалогічного мовлення. Розкрито методику організації аудіювання й побудови діалогів як спеціальних мовленнєвих вправ. Особливу увагу звернуто на використання учнями у своєму щоденному мовленні п‟яти груп слів ввічливості (вітання, прощання, вибачення, подяка, прохання), які є вкрай необхідними для налагодження результативного спілкування. Автором зауважено, що реалізація компетентнісного підходу до розвитку комунікативних умінь учнів молодших класів вимагає застосування, передусім, пошукових та інтерактивних методів навчання. Такі сучасні методи сприяють активній взаємодії учасників педагогічного процесу з метою спільного вирішення навчальних завдань, розвиткові кращих особистісних якостей. Визначено перспективи подальших досліджень за обраною темою.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Галина Підлужна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)