ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ В УКРАЇНІ (ПОЧАТОК ХХІ СТОЛІТТЯ)
Ключові слова:
освіта дорослих, тенденції розвитку освіти дорослих, концепція розвитку освіти дорослих, спеціаліст у галузі освіти дорослих, андрагог, УкраїнаАнотація
У статті представлено результати історико-педагогічного аналізу тенденцій розвитку освіти дорослих на початку ХХІ століття. Розглянуто рівні та напрями впровадження рекомендації методологічного семінару “Концептуальні засади розвитку освіти дорослих: світовий досвід, українські реалії і перспективи” (Київ, листопад, 2018). Розглянуто зміст провідних тенденцій розвитку освіти дорослих в Україні в умовах інтеграції до європейського освітнього простору, зокрема, тенденцій європейського, соціально-економічного та соціокультурного вимірів. Специфічними тенденціями розвитку освіти дорослих в Україні визначено тенденції демократизації суспільства, створення регіональних програм розвитку освіти дорослих, поширення місцевих ініціатив, надання інформаційно-освітніх послуг різним категоріям дорослого населення.
Умотивована необхідність розроблення комплексної науково-обґрунтованої кваліфікаційної характеристики професії (посади) “Андрагог” для педагогічних і науково-педагогічних працівників закладів формальної та неформальної освіти. Визначено перспективи розвитку освіти дорослих в Україні у напрямі розробки Концепції та Національної програми освіти упродовж життя; прийняття законодавчих актів, нормативно-правових документів щодо освіти дорослих; проведення системних заходів, спрямованих на реалізацію державної політики у сфері формальної, неформальної та інформальної освіти дорослих.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Оксана Самойленко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)