КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ СТРУКТУРИ ТА ЗМІСТУ ПІДРУЧНИКА ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ ПРИРОДНИЧОГО СПРЯМУВАННЯ

Автор(и)

  • Андрій Дробін КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»

Ключові слова:

інтегрований курс природничого спрямування, шкільний підручник, освітнє середовище, функції підручника

Анотація

У статті розглянуто актуальну на сьогоднішній день тему – концептуальні особливості структури та змісту підручника інтегрованого курсу природничого спрямування. Дослідження даної тематики передбачало аналіз відповідності сучасного стану теорії підручника вимогам та потребам суспільства на кінцевий продукт освіти, яке реалізується через соціальне замовлення. У статті показано, що зміна суспільних відносин, технологій, доступу до інформації, зумовило зміну освітнього середовища та його складових, до яких відноситься і підручник. Але теорія підручника залишилась на рівні 1980-х років, теоретичне обґрунтування нової теорії шкільного підручника знаходиться у зародковому стані. Такі ж проблеми прослідковуються й у підходах до формування підручників інтегрованих дисциплін: значні розбіжності думок як до концепцій побудови самих інтегрованих курсів природничого спрямування (змісту, структури цих курсів, кінцевої мети, завдань та функцій), так і до формату підручника цієї дисципліни (структури, змісту,наповнення). Але різноманіття думок дозволяє виокремити відповідно до загальних функцій самого інтегрованого курсу природничого спрямування, вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, функцій підручника, особливості формату, структури та змісту підручника інтегрованого курсу природничого спрямування. Це дає можливість практичної реалізації побудови такого підручника, а, отже, і завдань, що стоять перед інтегрованими курсами, широкого обговорення та подальшого дослідження даної тематики.

Біографія автора

Андрій Дробін, КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»

кандидат педагогічних наук,
методист науково-методичної лабораторії
природничо-математичних дисциплін

##submission.downloads##

Опубліковано

2020

Як цитувати

1.
Дробін А. КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ СТРУКТУРИ ТА ЗМІСТУ ПІДРУЧНИКА ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ ПРИРОДНИЧОГО СПРЯМУВАННЯ. Нові технології навчання [інтернет]. 12, Січень 2020 [цит. за 25, Грудень 2024];1(93):83-90. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/103