Психолого-педагогічні аспекти адаптації першокурсників в умовах пандемії

Автор(и)

  • Оксана Мельник
  • Світлана Волкова
  • Олена Шемет

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.2022.96.20

Ключові слова:

соціально-психологічна адаптація, аспекти психологічної адаптації, адаптація першокурсника, дистанційне навчання, психолого-педагогічний супровід, методи психологічного супроводу

Анотація

У статті, на основі аналізу сучасних наукових праць та проведених власних досліджень, висвітлено проблему адаптації студентів першого курсу коледжу. Встановлено, що в умовах дистанційного навчання, зумовленого розповсюдженням COVID-19, система нових міжособистісних стосунків істотно трансформується. Цю проблему досить широко висвітлено в сучасних дослідженнях. Мета роботи – виявлення та аналіз деяких аспектів психологічної адаптації студентів першого курсу під час дистанційного процесу навчання та вироблення стратегій психолого-педагогічної підтримки. З’ясовано потребу отримувати та вивчати інформацію про нові труднощі, які трапляються першокурсникам, і на її основі організовувати психолого-педагогічний супровід. Також розкрито деякі психологічні особливості студентів перших курсів; охарактеризовано проблеми та труднощі, що виникають у першокурсників у процесі адаптації; запропоновано досвід роботи з першокурсниками щодо підвищення рівня їхньої соціально-психологічної адаптації; висвітлено напрямки роботи з успішного соціально-психологічної адаптації першокурсників в умовах дистанційної форми навчання. У матеріалах статті представлено дослідження соціально-психологічної адаптації першокурсників у коледжі в умовах дистанційного навчання, проведене на базі Житомирського базового фармацевтичного фахового коледжу, яке виявило, що студентам важко засвоювати деякі дисципліни та не вистачає живого спілкування з викладачами та одногрупникам. Окрім того, у статті наведено результати анкетування студентів, за якими визначено основні тенденції пристосування під час вимушеного переходу на режим дистанційної освіти в умовах пандемії. Визначено основні моменти психологічної адаптації з виявленням факторів, що їм сприяють. Наведено шляхи покращення адаптації студентів першого курсу під час такого виду навчання у професійній освіті. Робота може зацікавити всіх педагогів вищої школи, а також для психологів та дослідниківз питань психологічного здоров'я.

Біографії авторів

Оксана Мельник

Житомирський базовий фармацевтичний фаховий коледж Житомирської обласної ради

Світлана Волкова

Житомирський базовий фармацевтичний фаховий коледж
Житомирської обласної ради

Олена Шемет

Житомирський базовий фармацевтичний фаховий коледж
Житомирської обласної ради

##submission.downloads##

Опубліковано

2022

Як цитувати

1.
Мельник О, Волкова С, Шемет О. Психолого-педагогічні аспекти адаптації першокурсників в умовах пандемії. НТН [інтернет]. 30, Грудень 2022 [цит. за 29, Березень 2024];(96):143-9. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/331