Психолого-педагогічні аспекти адаптації першокурсників в умовах пандемії
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.2022.96.20Ключові слова:
соціально-психологічна адаптація, аспекти психологічної адаптації, адаптація першокурсника, дистанційне навчання, психолого-педагогічний супровід, методи психологічного супроводуАнотація
У статті, на основі аналізу сучасних наукових праць та проведених власних досліджень, висвітлено проблему адаптації студентів першого курсу коледжу. Встановлено, що в умовах дистанційного навчання, зумовленого розповсюдженням COVID-19, система нових міжособистісних стосунків істотно трансформується. Цю проблему досить широко висвітлено в сучасних дослідженнях. Мета роботи – виявлення та аналіз деяких аспектів психологічної адаптації студентів першого курсу під час дистанційного процесу навчання та вироблення стратегій психолого-педагогічної підтримки. З’ясовано потребу отримувати та вивчати інформацію про нові труднощі, які трапляються першокурсникам, і на її основі організовувати психолого-педагогічний супровід. Також розкрито деякі психологічні особливості студентів перших курсів; охарактеризовано проблеми та труднощі, що виникають у першокурсників у процесі адаптації; запропоновано досвід роботи з першокурсниками щодо підвищення рівня їхньої соціально-психологічної адаптації; висвітлено напрямки роботи з успішного соціально-психологічної адаптації першокурсників в умовах дистанційної форми навчання. У матеріалах статті представлено дослідження соціально-психологічної адаптації першокурсників у коледжі в умовах дистанційного навчання, проведене на базі Житомирського базового фармацевтичного фахового коледжу, яке виявило, що студентам важко засвоювати деякі дисципліни та не вистачає живого спілкування з викладачами та одногрупникам. Окрім того, у статті наведено результати анкетування студентів, за якими визначено основні тенденції пристосування під час вимушеного переходу на режим дистанційної освіти в умовах пандемії. Визначено основні моменти психологічної адаптації з виявленням факторів, що їм сприяють. Наведено шляхи покращення адаптації студентів першого курсу під час такого виду навчання у професійній освіті. Робота може зацікавити всіх педагогів вищої школи, а також для психологів та дослідниківз питань психологічного здоров'я.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Оксана Мельник, Світлана Волкова, Олена Шемет
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)