Формування громадянських почуттів студентів на заняттях з історії України
DOI:
https://doi.org/10.52256/2710-3560.2022.96.18Ключові слова:
національно-патріотичне виховання, громадянські почуття, здобувачі освіти, історія України, заклади фахової передвищої освіти, заклади вищої освітиАнотація
У статті висвітлено проблему національно-патріотичного виховання сучасної молоді, зокрема, увагу зосереджено на формуванні громадянських почуттів. Обґрунтовано роль навчальної дисципліни «Історія України» у закладах фахової передвищої та вищої освіти, завдяки чому відбувається формування нової концепції громадянсько-патріотичного виховання, в основі якого перебуває українська національна ідея, віковічні традиції, позитивне ставлення молоді до народної та національної символіки, історії та культури.
Метою статті визначено теоретичний аналіз особливостей формування громадянських почуттів здобувачів освіти у ході вивчення навчальної дисципліни «Історія України». Завданнями статті передбачено окреслення та описову характеристику тематичних компонентів, які найбільше спрямовані на формування свідомої громадянської позиції та почуттів молодого покоління.
Доведено, що серед основних освітніх напрямів сьогодні найбільш актуальними є патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що не лише відповідають нагальним вимогам і викликам сучасності, а й закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін. Тому формування «нових» патріотичних та громадянських якостей учнівської молоді полягає у гармонійному поєднанні традиційного виховання минулим і виробленні нових виховних парадигм з урахуванням перспектив розвитку суспільства в цілому.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Юрій Маліновський
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Із зазначенням авторства - Некомерційна - Розповсюдження на тих самих умовах 4.0 (CC Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0)