Теоретичні аспекти формування ціннісних орієнтацій дітей шкільного віку у закладах позашкільної освіти військово-патріотичного спрямування

Автор(и)

  • Дмитро Шаріпов

DOI:

https://doi.org/10.52256/2710-3560.2022.96.26

Ключові слова:

цінності, ціннісні орієнтації, школярі, заклад позашкільної освіти, військово-патріотичне виховання

Анотація

У статті представлено результати теоретичного аналізу проблеми формування ціннісних орієнтацій школярів у закладах позашкільної освіти військово-патріотичного спрямування. Поняття «цінності» розглянуто в площині наукових розвідок з філософії, соціології, психології та педагогіки.

Окреслено важливість правильної громадянської ідентифікації, визначення національної приналежності, що передбачає формування ціннісних орієнтацій, моральних чеснот, виховання на традиціях українського народу. Актуальність питання формування ціннісних орієнтацій дітей шкільного віку зумовлене стрімкими соціально-економічними та політичними змінами, стресогенними ситуаціями у процесі життєдіяльності школяра особливо за умови військових дій на сході України. Становлення особистості дитини, її ціннісні орієнтації визначаються як інструмент для самоідентифікації своєї національності. Окреслено роль сімейного виховання, використання новітніх зразків публіцистики для формування ціннісних орієнтацій школярів, важливість правильного формування світоглядних патріотичних переконань як цінності, що потребує додаткового вивчення історії свого народу. Розглянуто важливість переосмислення ціннісної системи яка потребує суттєвого оновлення в сучасних умовах. Практичне значення отриманих результатів полягає у тому, що їх можна використати для планування діяльності закладів як загальної середньої освіти, так і позашкільної освіти, а особливо закладів військово-патріотичного спрямування. Теоретичний аналіз проблеми формування ціннісних орієнтацій дітей шкільного віку дав можливість виявити нагальну потребу в докорінних змінах та розробці не типових освітніх та навчальних програм, якісному корегуванні освітнього процесу, що має позитивно вплинути на розвиток особистості дитини у закладах освіти всіх рівнів. Вище зазначене дає можливість оновити освітню систему України, удосконалити її відповідно до потреб сучасного покоління.

Біографія автора

Дмитро Шаріпов

Житомирський державний університет імені Івана Франка

##submission.downloads##

Опубліковано

2022

Як цитувати

1.
Шаріпов Д. Теоретичні аспекти формування ціннісних орієнтацій дітей шкільного віку у закладах позашкільної освіти військово-патріотичного спрямування. НТН [інтернет]. 30, Грудень 2022 [цит. за 20, Квітень 2024];(96):180-5. доступний у: http://journal.org.ua/index.php/ntn/article/view/337